Halaman


Selasa, 2 April 2013

You never like this before.

Sebentar tadi Philip menghubungi aku.

Dia: You kenapa sekarang ni, susah nya nak hubungi, you dah ada boyfriend ke?
aku: taklah, mana ada.
Dia: Then, kenapa you tak reply mesej, tak angkat call.
Aku: I kan banyak driving.
Dia: You never like this before, sebelum ni kalau you driving pun, you akan sms later, sekarang mana ada, you bukan macam ni, dulu.

Philip mula meninggikan suara.

Dan, argh. Aku mula agak menikus, cuba mencari bahasa yang baik untuk aku terangkan. Dia dulunya adalah dominan aku. Aku telah dilatih untuk menjaga hati dia, untuk taat, untuk mendengar kata-kata dia.

Aku: Saya, saya ..saya busy sedikit sekarang.
Dia: You busy apa? Explain to me.

Aura dom dia dah datang dah....

Aku: I involve dengan, hmm...lesbian group yang nak jadi straight (dem, bukan itu maksud ku, tapi apa cara mudah aku nak explain?). Dan support group untuk plhiv.
Dia: You sebenarnya macamana ni? You tak jumpa Deanna lagi? You dah tinggalkan Deanna? You nak quit?
Aku: I ...you dah tahu kan i dah quit bdsm.
Dia: Ya, but this one about Deanna, I know you really love her before this and I know you fuck her like no tomorrow when you living with her.
Aku: Yea, i dah stop tapi i still care about her.
Dia: But you not play with her anymore.
Aku: yep, not anymore.
Dia: No wonder, dia drop. She really sad okay.
Aku: What can i do, i already decide.

Dan kemudiannya perbualan berakhir, bila dia perlu pergi. Aku tidak tahu samada dia akan menghubungi aku lagi atau tidak. Tetapi mengetahui Deanna sebenarnya sedih dengan apa yang berlaku, membuatkan aku sayu juga.

Aku dan Philip.

Aku pernah cuba-cuba meminta Philip memeluk Islam, agar dia boleh menikahi aku. Tapi, biasalah, samada aku tidak berbaloi atau hidayah Allah belum sampai padanya, walau cuba-cuba juga aku menyampaikan apa yang aku boleh.

Philip seorang yang budiman. Dia tahu bila masanya perlu bertegas dengan aku, dan bila masanya dia melayan kenakalan aku.

Hanya lelaki tertentu akan dapat mencari sifat manja aku, sifat taat aku.

Banyak takdir belum sampai memihak pada aku.

Kadangkala, aku rindu menjadi budak nakal. Aku rindu untuk ditundukkan...

Rindu pada segala yang indah, yang bukan dengan redha Allah, adalah perit. Dunia ini memang bagai penjara. Bagaikan bangkai. Bagaikan racun. Bagaikan bara.

5 ulasan:

  1. Kuatkan hati...mudah2an terus kekal bjuang utk mdptkan redha Ilahi.... :)


    BalasPadam
    Balasan
    1. Perit itu mengajar kita utk terus tabah...yg pentg jgn pernah mengalah...


      ~Jaa~

      Padam
  2. Salam..

    maaf.. sebenarnya saya dah lama membaca blog ni.. tapi sampai sekarang saya masih tak paham cerita-cerita disebaliknya.. walaupun saya dah baca dari entry 1st blog ni.. apa-apa pun saya doakan MGDA tabah :)

    sekian :)

    -MsA-

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...