Halaman

Khamis, 23 Mac 2017

Apa yang paling bererti?

Selalu rakan plu berkata,ada keinginan nak kahwin macam orang normal. Sebab nak anak.

Dalam aku fikir-fikir, memang perkahwinan dan hanya sepasang ni,boleh mengundang jemu. Ya, Allah belum rezkikan kami untuk dapat anak. Tapi jujurnya selain dari sedikit jemu dan orang lain yang kerap bertanya, aku sedikit pun tak gusar.

Kerana,aku rasa sangat cukup dengan dia. Seumur hidup manusia mencari cinta. Dan yang paling indah bila kau berjumpa insan yang mencintai kau, dan ianya tidak salah dimana-mana sisi pun.

Pergi bercuti, pergi kemana sahaja,kau tahu tidak perlu kau resah atau curiga, atau keliru samada kau berbuat sesuatu yang salah.

Cuma ya kadangkala kekuatan mental itu perlu, akan ada bisikan-bisikan mengatakan sebaliknya. Bukankah iblis itu tidak pernah berputus asa dan, dia tahu ini ujian kau yang terbesar.

Cukup.

Selasa, 14 Mac 2017

Internet dan dunia plu

Aku hampir terleka,dan aku hampir jatuh. Sekarang ni dah ada apps dating untuk golongan lesbian. Dari sekadar mencuba,aku hampir suka.

Dulu mana ada benda ni.

Otak aku mula berfikir one night stand.
Otak aku mula berfikir macam-macam.

Dengan kumpulan group dan whatssap yang bermacam-macam. Persoalannya hanya mahu dan tidak sahaja.

Inilah cabaran dan ujian. Terleka akan ada ruang untuk semua tu.

Dan aku pula kadangkala hati memanggil-manggil. Hah,jangan pula kamu sibuk bertanya adakah kerana aku tak bahagia. Kau bahagia sangat ke? Bahagia itu bukan rasa 424jam. Bahagia itu bukan boleh diukur dengan pembaris 15meter.

Kalau aku kata aku bahagia tetapi kerana bahagianya aku,maka syaitan selalu memperbaiki teknik godaannya dan mengupgrade jarum-jarumnya,boleh kau terima? Tak boleh juga kan. Kau bukan boleh terima pun apa sahaja kata-kata aku,kan. Takpe,aku doakan kau bahagia dijalan yang baik itu.

Disaat korea utara dan malaysia tegang dan kami rakyat malaysia ni semua membenci mr1M tu, aku yakin kau takkan memaafkan aku. Takpe. Entry ni bukan untuk kau.

Aku hanya malaikat gelap. Iaitu insan yang percaya,segelap manapun hidup aku,aku perlu percaya tuhan pasti mentakdirkan kebaikan untuk aku, kerana bersangka baik pada tuhan itu perlu. Kebaikan itulah simbol sayap-sayap malaikat dalam imaginasi aku. Dan gelap itu,ialah dunia gelap yang sentiasa aku takut,tapi kadangkala hati menarik aku untuk terjun kedunia itu.

Bacaan bulan ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...