Halaman


Ahad, 2 September 2012

Warna pink.


Sabtu

aku: Yang, esok I pergi open house,  with the positive group that I told you about.
dia: oh, okay that should be nice. So you will be wearing baju kurung?
aku: of course no, you know i hate baju kurung, I will wear what I wear now.

Dia melihat aku, ya, kami di stesyen bas, aku menghantarnya menaiki bas pulang ke utara.

dia: no, you will not wearing this cargo pants, black tudung and brown shirt.
aku: hello, its me, why suddenly I look ugly in dark colour (ada alasannya kenapa persona ku adalah Dark angel).
dia: its Open House sayang, not a funeral. Hah, wear your pink tudung and some red or pink shirt, I know you have one, and please dont wear this cargo pants.
aku: you dont like me in cargo pants?
dia: i like it when you with me, but tomorrow will be open house and you dont want to wear baju kurung, at least..go with proper clothes.
aku: hmm...no I will not wearing any pink thingy in my normal day.
dia: you know your skin looks really nice with pink colour, you look good with pink stuff.
aku: i hate pink.
dia:there are people are dying to have skin like yours, sayang. (yela aku tahu la kau tahu setiap inci diri aku, hahah)
aku: urghhh, dont want.
dia: please, dont wear dark colour, you will destroy my reputation.
aku: why?
dia: nanti orang cakap I tak pandai jaga u.
aku: grrrrrrr...
dia: promise me, you will wear the something pink.
aku: kiss me first.

Deanna buat muka geram. Hahaha. Aku suka usik dia ditempat awam, kerana aku tahu dia takkan berani berbuat apa-apa. Dan aku cuma berani usik dia ditempat awam, sebab tahu dia tidak akan berani mengajak aku lebih-lebih. Jadi janjiku pada diri aku, no intimate thing, selamat.hehe.

Ahad.

Sessi perkenalan.
aku: nama di FB saya.....Malaikat Gelap.

Terhamburlah ketawa, aku dengan baju merah dan tudung pink aku tetapi punya ID malaikat gelap, tapi memang kami semua tak lekang dengan gelak ketawa semalam. Yep, open house semalam, antara hari yang gembira. Setiap kita punya cerita tersendiri, kisah silam yang hitam dan juga perjuangan yang sukar untuk difahami oleh orang lain.

Dan setiap kita punya hak untuk bahagia, bahagia dengan jalan yang benar, adalah kebahagiaan yang hakiki. Bahagia dengan sesuatu yang mengundang kegusaran adalah sekadar membawa derita buat fitrah yang telah tuhan tanamkan dihati setiap kita, hambanya.

Aku sebenarnya on-diet, kalau tak memang aku belasah juga kek-kek yang sedia ada.Hehhe.

Paling indah bagi aku, ialah setiap wajah-wajah dirumah wahidayah semalam adalah lambang insan-insan terpilih yang diuji tuhan dengan pelbagai stigma dan mereka tidak mengalah, sebaliknya melawan arus, berjuang mendekatkan diri dengan masyarakat yang kononya normal dan bebas virus yang kononya berdosa ini.

Semoga silaturahim membawa kesyurga....

Dan lagu ini berputar menemani aku sepanjang perjalanan pulang sendirian semalam.

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...