Halaman


Sabtu, 29 September 2012

Moga silaturrahim hingga ke syurga



"Moga silaturahim hingga ke syurga"

Kali pertama aku mendengar ungkapan ini, dari seorang sahabat yang jauh di Iran, yang tidak pernah aku temui. Yang menjadi sahabat chatting aku sejak aku berusia awal 20an lagi rasanya. Masa tu nak menitis air mata aku. Kenapa? Kerana..

Aku tahu bukanlah mudah nak mencapai syurga. Tapi bila aku ingat balik dan bayangkan hari panas yang sering aku dan kita lalui. Tak tertahan sangat rasanyanya. Punahlah andai aku kekal di neraka.

Bukan mudah bagi aku pendosa ni. Yang banyak sangat bergelumang dengan dosa,kawan. Dan sepanjang kehidupan aku,telah terlalu banyak insan yang aku lukai. Zalimi. Entah neraka mana yang menjadi tempat aku.

Telah banyak aku tewas didunia. Alangkah jahanamnya andai aku tewas di akhirat. Dalam quran ada menyebut kisah ashabul kahfi. Anjing yang menemani mereka ditakdirkan menetap disyurga. Alangkah bertuahnya!

Lantas bila ungkapan ...silaturahim hingga kesyurga.. amat menyentuh hati aku. Aku ni dah berapa kali jadi calon neraka, dan memang calon pun, andai tak dapat belas dari pencipta. Syurga tu memang amat jauh. Cuma dengan belas dari pencipta sajalah..

Moga Dia  lembutkanlah hati- hati mereka yang membenci aku,atas segala tingkah lakuku atas segala kata-kataku. Agar aku dapat di ampunkan.Aku ingin..amat ingin untuk kesyurga,menemui dan bersama-sama dengan orang yang aku sayang. Dan setiap yang mengucap syahadah pasti inginkan syurga..bertemu kekasih Allah dan penciptanya sendiri.

Kalau lihat diri aku.Memang aku wajar berputus asa sebab..rasanya mustahil aku nak kecap nikmat itu. Moga jauhkan aku dari kekal di neraka. Tapi...setiap kita dituntut bersangka baik pada pencipta kita...dan berharap padaNya.Mari kawan..mari sahabat..mari kasih...bantu aku..insan yang amat hina dan berdosa.

Kerana aku amat ingin berjumpa kalian..disana.

9 ulasan:

  1. Insyallah.. yakin pada pencipta kita..

    BalasPadam
  2. yakin lah Allah Maha pegampun, Maha pegasih, Maha penyayang, janjinya jika tidak menduakan DIA , surga itu milik kita cuma mungkin kita terpaksa menerima azab atas dosa dosa yang tidak sempat kita bertaubat atau menerima kifarah di dunia ini, sayangi cintai HANYA Allah swt sepenuh hati walau rasa punyai dosa sebesar dunia..insyaAllah

    BalasPadam
  3. I am really enjoying the theme/design of your website.
    Do you ever run into any browser compatibility problems?
    A few of my blog visitors have complained about my website not
    working correctly in Explorer but looks great in Safari.
    Do you have any recommendations to help fix this problem?



    Look at my blog ... ford ranger forum

    BalasPadam
  4. Greetings, I do think your website may be having web browser compatibility issues.
    Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however, if
    opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.
    I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that,
    great site!

    Here is my website - Http://Theglobalthreat.Com

    BalasPadam
  5. Hi, I log on to your blogs on a regular basis. Your story-telling style is witty,
    keep doing what you're doing!

    Here is my page lunsklip.org.za

    BalasPadam
  6. Thanks for one's marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you might be a great author. I will make sure to bookmark your blog and definitely will come back later in life. I want to encourage yourself to continue your great work, have a nice morning!

    Here is my blog post fat loss factor review

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...