Halaman


Rabu, 12 September 2012

Subdrop/ dropping dalam BDSM

Didalam bdsm, ada satu period yang ditakuti oleh submissive dan dom. Iaitu tempoh masa selepas satu permainan yang intense. Play yang intense mungkin melibatkan sesuatu yang baru, atau dom cuba menguji had atau limit submissive mereka. Dan apatah lagi andai dalam session tersebut ada melibatkan kemalangan, seperti sedikit cedera atau sub menyebut save word. Save word bermaksud submissive mahu permainan dihentikan, harus diingat, submissive selalunya telah dilatih untuk mengikut kehendak dom mereka, dan menyebut save word adalah perkara terakhir yang diingini oleh submissive tersebut, kerana ini bermakna mereka gagal. Gagal menyempurnakan tugas mereka dan juga gagal dalam ujian yang diberikan oleh dom mereka.

Contoh, sebenarnya sukar untuk aku berikan contoh, kerana aku takut ada pembaca yang terkejut. (pejam mata, tawakal, tak tulis, maka bdsm jadi sekadar teori sahaja).

Katalah, dalam permainan tu, submissive biasanya menerima 30 sebatan. Tapi kali itu, dom mereka mahu mereka menerima 50 sebatan. Dom yang baik akan melihat reaksi tubuh badan submissive mereka, tapi mungkin juga, submissive berlagak macho, jadi terima walhal, bila-bila masa saja dia rasa nak pengsan.

Jadi permainan mereka hariitu agak 'intense'.

Dan, kerana kebiasaannya, hubungan Submissive dan Dom, adalah umpama skandal, iaitu mereka adalah dua entiti yang hanya bertemu sewaktu play saja, bermaksud tiada ikatan yang sah, jadi mereka biasanya akan berpisah sehingga ke sessi yang lain. Disinilah, tugas paling sukar seorang dom.

Menenangkan sub mereka yang kemurungan selepas sessi tersebut. Dia lebih kurang macam baru terjatuh dari langit lah. Masa ni, kalau komuniti tahu, yang dom tidak bertindak sewajarnya kepada sub, memang, nama dom akan tercemar. Dom akan malu semalunya, kalau sub mereka mengeluh kemurungan selepas sessi di online forum bersama komuniti.

Apa yang perlu Dom lakukan adalah menghubungi sub itu tadi, keluar jumpa, atau apa sahaja, selalunya teknik paling kelakar, ialah belikan sub mereka coklat banyak-banyak.hahah.

Dan dom, juga kena ambil tahu tentang apa juga kesan pada tubuh sub mereka, selalunya melalui video call atau kiriman gambar melalui email. Setelah luka atau apa saja tanda pada tubuh hilang, sebaiknya selepas itu saja boleh diadakan sessi yang lain.

Kerana itu, sub selalunya tidak boleh play dengan orang lain melainkan dengan izin dom mereka, melainkan mereka itu sekadar one night stand. Tidak dicollar dan tidak ada mewar-warkan hubungan mereka didalam komuniti. Submissive yang sesuka hati play dengan orang lain, selalunya dianggap free sub.

Subrop.

Dalam tempoh ini, andai sub tidak dihubungi oleh Dom, sub akan mengalami kemurungan yang teruk, dia akan merasa baran dan kesedihan yang dalam. Lebih teruk jika adanya perasaan bersalah. Pakej kemurungan yang lengkap. Dan sekiranya sub itu sendiri tidak mengambil inisiatif untuk memanjakan dirinya, kemungkinan kemurungan akan menjadi parah. Berlarutan, lebih dari 3 hari.

Domdrop juga ada, tetapi biasanya didalam komuniti, dom yang tidak tahu menguruskan drop nya sendiri hampir sahaja dianggap tidak tahu menjadi dom. hahaah. Tetapi tidak dinafikan ia selalunya terjadi pada dom yang baru.

Kenapa aku menulis disini? Kerana aku perlu menulis tentang ini. Tetapi bukan di laman komuniti itu.

Aku tidak mahu masuk ke komuniti itu, walaupun sesaat. Dah dua bulan rasanya.

Jadi aku luahkan diblog ini. Apa risikonya? ada. Tapi entahlah. Pergi mati dengan risiko.

note: aku tahu, aku terlalu rindukan komuniti bdsm, dah setahun aku tak play dengan sesiapa, member ajak, aku tolak, dan tolak, dan baru-baru ni aku bergaduh dengan seorang kawan yang dah umpama dom pada aku, hanya kerna dia baru mula rancang untuk play dengan aku. Aku tak mahu. tapi ini dah jadi darah daging aku. Dan bila berhenti...aku umpama mengalami subdrop..yang tak berpenghujung. Mana ada dom nak jaga aku dah. Tuhan saja yang tahu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...