Halaman


Rabu, 1 Ogos 2012

Amarah yang merugikan

Antara kelemahan aku ialah, aku seorang yang..apabila marah, aku tidak mudah mengawal marah aku. Walaupun ia jarang berlaku, tetapi kebanyakan persahabatanku terlerai adalah kerana sifat amarahku. Percaya atau tidak, di suatu kursus sewaktu aku berusia 17 tahun, kerusi didepan ku pernah melayang dan hampir mengenai seorang fasi, semata kerana amarah.





Tetapi dua hari lepas, ianya terjadi lagi.

Kaliini mangsanya ialah Ina (nama ini terpaksa kutukar beberapa kali didalam blog ini)

Lina telah kembali ke partnernya, dan tindakan aku selama ni cuba untuk menjadi sahabat yang baik mendengar masalahnya dan kesedihannya apabila ditinggalkan oleh ex nya seolah mencurah di daun keladi. Silap aku, orang ikhlas tidak akan peduli tentang itu. Waktu tu amarahku memuncak apabila mendapat tahu seorang rakan kami yang aku kenal juga menjadi amat sedih dengan tindaka Lina. Aku pernah menasihati/ memberi amaran kepada Lina supaya tidak memberi harapan kepada kawan kami ini, kelak kawan ini akan kecewa, kerana kawan ini baru sahaja mengenal dunia senget.

Akhirnya aku yang pada mulanya hanya berkias perkara ini didalam twitter, telah menjadikan twitter medan perang kami. Semua rakan senget terasa dengan tindakan aku. Dan aku juga mengumpul musuh akhirnya.

Dua hari aku off twitter. Dan kemudian menyah aktifkan akaun sisi gelapku di mukabuku.

Tindakan aku nak memberi pengajaran kepada Lina tidak berhasil, malah aku memusnahkan diri aku sendiri.

Aku sebenarnya seorang yang amat lembut hati, kerana itu juga aku sering merasakan aku sering ditindas oleh rakan yang aku percaya. Aku selalu lupa yang aku harus bertegas. Supaya kelak aku tidak merasa apa-apa terbeban dibahu aku.

Ex Lina, mula mengancam dan menghina aku di Twitter. Hmmm, mengapakah aku mudah lupa. Lupa tentang sisi hodoh golongan ini. Mereka terlalu possesive. Akhirnya, aku sekadar memangsakan diri.

Buat kali keduanya didalam hidup aku, aku terpaksa mengenepikan rasa risau terhadap ancaman golongan perempuan maskulin ini.

Hai..bila agaknya aku ni nak matang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...