Halaman


Jumaat, 10 Ogos 2012

Syukur atas segala



Rakan dah ada yang bertanya tentang aku dan Zaid, begitu juga dengan seorang dari ahli keluargaku. Dan haritu, aku rasa bersalah juga kerana menipu pada Pa, tentang aku keluar dengan Zaid. Ada alasan aku untuk tidak berkata benar. Memang sejak aku menjadi bujang, aku sudah jarang keluar dengan kawan-kawan lelaki. Pa dan Ma tahu selalunya dengan siapa aku ke sinema atau kemana-mana. Dan aku akan sebut dengan siapa aku keluar. Tapi nak menyebut nama Zaid pada Pa. Buat aku berfikir 20 kali. Pa akan menyangka aku dan Zaid serius.

Sedangkan aku sebenarnya tidak berfikir pun untuk serius dengan sesiapa buat masa ini. Hidup aku dah selesa, alhamdulillah.

Sepanjang hidup aku, hampir semua doaku Allah makbulkan. Kenapa nak dipertikaikan doa yang satu itu, andai bukan itu yang tuhan takdir buat aku. Banyak nikmat yang tuhan dah kurniakan buat aku. Terutamanya keluarga. Ramai sahabatku yang tidak rapat dengan keluarga, hingga dengan adik beradik pun tak mesra. Aku syukur amat sangat, aku punya adik beradik yang tidaklah ramai, tetapi mereka amat menyayangi aku. Ucu, mengetahui hampir semua selok belok hidup aku, tetapi tidak pernah menghakimi aku, malah amat menyayangi aku hingga kadangkala dicemburui oleh teman hidupnya kini. Ucu, yang pernah berceramah pada abang iparnya (kini bekas) hingga merah telinga sikurus. Masih teringat aku, di mahkahmah ..sekeluarga datang denganku. Tapi dia sendirian.

Ya Karim, cuma aku pinta satu. Hujung hidup aku, kau ambillah aku, disaat aku amat merindui ingin menemuiMu, dan kau redha dengan ku.Amin ya rabbal alamin.

4 ulasan:

  1. amin.. Semoga kita mati dalam keadaan khusnul khatimah ... :)

    BalasPadam
  2. Doakan yg terbaik untuk kamu, InsyaAllah semoga kita mati dalam keadaan baik dan diterima Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dosa selalu menghambat, mungkin mati itu adlah lebih afdhal

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...