Halaman


Isnin, 29 Oktober 2012

Bukan milik..



Berkali aku rendahkan badan, ruang kereta agak membatasi (tak sedar badan tu besar), akhirnya..bibirku mengucup pipinya. Sesaat cuma.

Dia menepuk lembut tanganku.

"If you want to make love, lets go to my room"

Aku senyum. Hanya tuhan yang tahu rindu yang amat perit. Seperti mesej ku pada petang itu, apabila dia agak keberatan untuk keluar makan ditempat yang kunyatakan padanya. Kurang budget katanya. Ya, dah hujung bulan bagi dia.

"Its ok, its on me. I miss you severely"

Dalam kereta, dia mengadu keadaan rumah sewanya yang banyak memeningkan kepalan. Pelbagai, tentang rakan yang asyik menggunakan dia kerana dia berkenderaan. Ah, zaman kampus, zaman yang hampir aku lupakan, dan aku teringat yang aku selamat dulunya kerana aku seorang yang amat sendiri. Kurang orang nak mendekati aku.

Kami berpegangan tangan, aku bermain dengan jarinya.

Tangannya mula menjalar dipehaku.

Dan aku menghentikan.

"I should buy Holy Water pour on me and drag you into your house, which you cannot escape from me"

Senyum lagi aku, ada waktu aku menjad pendiam bila bersamanya. Ya, isu dia percaya exhusband aku meninggalkan sihir dirumahku untuk dia, dan dia perlu mempertahankannya dengan Holy Water. AKu tak risau tentang itu, kerana dari dia juga aku akhirnya tahu misteri kandungan Holy Water. Tiada apa yang misteri.

"At your house, nothing will stand between us"

Aku gelengkan kepala.

"My rules, you already know that."
"You are lucky that I respect you, if not I will say..what the ...with your rules. Will you hates me if I seduce you and make you break the rules?"

Dia merenung aku.

"No, I will hate myself, because I am the one who make the decision,my responsibility to keep that."
"Agh..you will hate your self..its worse than you hate me"

Aku senyum.

"What if..I have someone.... else, a girl...,... another butch?"

Dengan sukar, dia menuturkan pertanyaan itu. Aku membuang pandangan, melarikan mataku dari dia.

"When I make the decision..I already think about that. When the time come, I will accept that"
"You will still be my friend?"
Aku angguk.

"I never think about that. Its never occure in my mind, to find someone who treat me like you treat me."

Aku senyum. Wahai hati, telanlah rasa perit itu.

"How if I move back to your house?"

Aku senyap.

"The place where, I feel powerful and the only person who powerful than me, is you. I am sorry if I am over romanticizing, but on that place, your house, I am yours"

Ah,,

Dia dengar keluahan aku, aku berpalling ke cermin sisi. Air mata hampir nak menerjah. Seluruh hidup aku, aku mencari seseorang yang menjadi milik aku dan memiliki aku. Dan bila ia tiba didepan mata, ia tidak akan pernah halal buat aku. Saat ini aku bagai nak menjerit, kenapa?

Hening seketika.

"Its okay, its late now, you should go home, take care ..okay, until I meet you again."

Jariku, bermain dipipinya, kemudian..telinga..rambut. Beberapa detik dia membiarkan, kemudian dia menepis.

"Sorry." Itu saja mampu kubisikkan.

Apa daya..aku milik tuhan.


18 ulasan:

  1. Jihad mlwn nfsu demi mncari keredhaan Allah mmg sgt besar gnjarannya...

    BalasPadam
  2. Jihad melawan nafsu demi mencari keredhaan Allah sgt besar ganjarannya.

    BalasPadam
  3. Bgs teruskn usaha awk utk menepis dgn tdk mlyn sgt...insyaAllah :)

    -MFM-

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..sy faham awk..sbb perkara itu mmg kita selesa n suka kn..x pe la..kne kuat k..awk kn kuat :)teruskn usaha ya..jg dri..

      -MFM-

      Padam
  4. Saya ada hantar email, harap dibaca..tq :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe. orang lain tu. Saya Akzimar Az-Zahi

      Padam
    2. yep email tu untuj azzahi,ya rafiq. rafiq bermaksud sahabat,kan. 10 tahun dulu sy slalu refer sahabat2 sy sbg rafiq..ke dah tukar? or sy mmg dah salah istilah.hehe maaflah. maksud saya,email telah pun dibalas,kawan.

      Padam
  5. oo. sorry.ingatkan rafiq ni seseorang. thanks kawan. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah google,rafiq bermaksud sahabat yang lemah lembut ( a gentle companian). hehe betul juga otak sy yg nk brkarat ni.hehee

      Padam
    2. ooo. dulu belajar maksudnya dampingi...hehe, x pe, ilmu baru... :D

      Padam
  6. mcm nak nanges aku baca.
    Aku suka dgr kau busy,skrg2nya,xde la perasaan tu ganggu kau sgt,kan?
    Xpe geng,kau milik tuhan,tuhan memiliki kau.

    Keep up this smgt kawan.when the times come,kte akan jumpa tuhan.
    Kalau betul kte cari redha dia,kte xkan disia2kan.
    Lps tu kte akan rasa kebahagiaan tanpa derita lg..
    Selama2nya kawan,selama2nya...

    Slmt istiqamah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau kau rasa nk nanges..means kau faham kesedihan aku. macam kita cari2 sesuatu...tp bila jumpa..brg tu mmg bukan utk kita. sedih. sgt. tp Allah lebih brkuasa.thanks kawan.

      Padam
  7. adohai, nafsu dan syaitan, musuh kita paling dasat di dunia, kuat ya dik, akk doakan kau, sbb mmg kita milik TUHAN...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...