Halaman


Khamis, 4 Oktober 2012

Kerana kita hamba.


Bangun pagi, lepas subuh kalau dapat tidur balik, adalah istimewa, selalunya aku tidaklah bertuah begitu, ada tanggungjawab menanti. Tapi bila dapat tidur lepas subuh, kadangkala nikmat, kadangkala lesu. Mamai-mamai, dah pukul 9 pagi, kena bagun juga, tapi sebelum bangun belek-belek handphone dulu. Dah beberapa hari aku tak pegang laptop, jadi baca mesej dan aktiviti facebook. Belek-belek gambar-gambar member kat FB. Tetiba ada pula gambar member yang seksi-seksi, atau cuma seksi didepan mata aku je sebenarnya. Emghhhh.... Fikiran aku mulalah melilau, dahlah separuh mamai, memang silap-silap karang...hmmmphmm..

 Deanna dulu selalu berkata pada aku, hormon aku macam lelaki, pagi-pagi mudah je. Entah, walau aku pernah berkahwin, aku tak pernah tahu hormon lelaki macamana. Cepat-cepat aku istighfar, bangun. Nafsu itu tidak pernah berhenti,kawan.

Cuma ianya rendah gelora bila aku menyibukkan diri aku dan ingat tuhan banyak-banyak. Bila teringat je, aku akan cuba ingat benda lain.

Ada seorang kawan, berkata pada aku, moga aku jumpa lelaki yang dapat merubah dan membahagiakan aku, mungkin dengan itu nafsu aku akan berubah. Aku akui aku bukan 100% lesbian. Tetapi aku juga tahu kalau aku kata suatu hari nanti aku akan tidak bernafsu pada perempuan, mungkin aku menipu. Tapi aku yakin aku boleh berhenti bersetubuh dengan perempuan. Itu sahaja yang aku yakini.

Dan, aku tidak akan menunggu lelaki yang entah datang dari alam mana untuk membuatkan aku berhenti melunaskan nafsu dengan perempuan. Deanna selalu menangkap aku sengeh-sengeh seorang pandang perempuan seksi.

Dan semalam, boleh aku menjerit. "Fuiyoo, pergh cun siot" bila ada heroin menyeksikan diri di layar. Nasib bukan dengan rakan sekerja. Walhal kawan lelaki aku yang disebelah ni tenang je. Malu juga aku. Tapi ini benar diluar kawalan. Bila tersedar, rasa jugak nak sorok muka bawah seat panggung.

Aku pernah meletakkan perkahwinan untuk menghentikan aku dari bdsm dan percintaan dengan Deanna. Ya, aku akui. Itu satu kesilapan. Kesilapan yang amat besar kah?

Hidup adalah tentang pengajaran, bukannya tentang kesilapan.

Aku tidak pernah menyesal dengan apa yang berlaku.

Kalau orang berkata pada aku, mereka takkan boleh jadi straight. Aku katakan pada mereka..

"Siapa suruh kau jadi straight?"

 Kita hamba Allah, tidak mampu memilih ujian yang mana satu. Namun yang haram tetap haram. Sama seperti haramnya memakan khinzir, namun khinzir tu tak pernah pun berdosa, cuma haram dimakan. Ramai orang tanya, kenapa..kenapa..kenapa? Kalau kuman, kenapa orang cina tetap membiak dengan ramainya.

Sama seperti larangan Allah pada Adam dan Hawa tentang buah khuldi. Cuma Adam tidak lah derhaka seperti kita, memberontak bertanya, kenapa-kenapa-kenapa-kenapa?

Kadangkala, hanya kerana kita hamba. Dan Allah yang mengetahui sebenarnya berhak pun kalau nak membuat semua larangannya tu tiada kebaikan, tetapi kerana dia maha penyayang, setiap perkara ada hikmahnya.

Pertama sekali, apa yang membuatkan aku berhenti, ialah aku rasa bersalah. Jemari yang aku gunakan baca quran dan zikir, aku gunakan juga untuk menyentuh kemaluan. Direct cakaplah, jari ni memang mahir. Ramai dah puji. Woha! Lidah yang berdoa dan merayu pada tuhan ini juga, aku gunakan untuk merangsang nafsu kekasih aku. So, ye, aku tahula apa maksud ciuman perancis, walaupun aku tidak pernah mengucupi bibir seorang lelaki apatah lagi dikucupi. Tak pernah.

Seorang kekasihku, pernah mengatakan aku seorang great kisser..Yuhhuu. Sayang, semuanya haram. Aku rasa kotor dan keji.

Dosa itu apabila kau merasa resah.

Ya Allah, aku bersyukur kerana kau sentiasa berikan perasaan bersalah itu. Syukur amat sangat. Syukur amat sangat. Sudah terlalu banyak nikmat yang kau berikan, dan setiap ujianmu, seburuk mana pun, kau hadirkan juga jalan pulang. Allah Maha Penyayang.

Salah satunya ialah, menjadikan aku seorang perempuan, kerana andai aku lelaki, mungkin aku dah hilang teruna sejak umur 16 tahun, dan melanggan pelacur sekurangnya sebulan sekali.

Sedang aku perempuan pun, aku pernah terfikir nak cari pelacur....

1 ulasan:

  1. Dosa itu apabila kau merasa resah.

    Ya Allah, aku bersyukur kerana kau sentiasa berikan perasaan bersalah itu. Syukur amat sangat. Syukur amat sangat. Sudah terlalu banyak nikmat yang kau berikan, dan setiap ujianmu, seburuk mana pun, kau hadirkan juga jalan pulang. Allah Maha Penyayang.

    indeed...tqsm DAMG :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...