Halaman


Sabtu, 6 Oktober 2012

Hari ini hari rojak



Hari rojak..wuhuuu.

Ada rasa gembira, ada rasa bangga, ada rasa sayu.

Lewat pagi, tiba-tiba, aku geledah almari baju. Urghh dah tak banyak t-shirt yang tak lusuh. Entah bila kali akhir aku beli baju, yeah, ada duit beli games, beli benda-benda lain, baju segala adalah nombor akhir. Nak pergi beli baju laa..

Orang pertama dalam otak aku, Deanna. Entah kenapa begitu pantas dan pintar aku menghubungi Deanna. Walhal sebelum ni tak pernah pun aku beli baju berteman.

15 minit kemudian, sampai didepan rumah Deanna.

Kurang ajar, ada kereta Honda Accord didepan rumah dia. Macam aku kenal pemilik kereta ni. Tengok muka. Hmmm...jahanam. Bekas Master aku. Yea yang pertama tu. Mulanya, aku parkir kereta aku betul-betul berdepan dengan kereta dia. Mamat tu didalam kereta tu. Aku sengeh. Dalam hati, nak aja aku tunjuk penumbuk.

Kemudian, arghh...jangan jadi budak-budakla.

Aku pusing stereng, dan parkir kereta dibahu jalan yang bertentang.

Call Deanna, tak angkat. Lalu aku keluar kereta. Mamat tu dah sedia buka cermin.

"You nak bawa dia keluar ke?" Tanya aku.
"No..no, just want to talk only" katanya.

Jadi aku duduk dikereta kembali. Tak samapai 5 minit, tiba-tiba aku tengok kereta Accord tadi dah meluru pergi.

Wahahahaahahahah. Aku menang, Deanna keluar dengan aku. Yep, Deanna keluar dengan aku, pergi makan tengahari, tapi tak jadi pun cari baju, hahaha. Pergh ego aku menari beb. Deanna pula terpaksala pujuk mamat ni thru sms. Sebab kisahnya, mamat tu datang mengejut bawa sarapan. Walhal aku dah hubungi Deanna untuk keluar makan. Maaf, ego bukan perkara baik, tapi sesekali, bagila peluang menang, walhal tanpa modal apapun. Hahahahahahaahahaahahahhah!

Setiap saat dengan dia adalah istimewa buat aku. Dunia hanya seolah berputar pada aku dan dia. Ya, cinta aku pada dia tak pernah pudar.

Tapi...

Balik rumah, aku jadi sayu.

Kerana aku tahu, dengan dia hanya sekadar mimpi. Pulang aku masih sendiri. Dan dia bukan milik aku. Dan sedih kerana, aku sebenarnya masih menyintai dia. Sedih kerana aku masih menganggap dia adalah sumber kebahagiaan aku.

Sepulangnya dari kerja, hati aku jadi semakin sayu, sebab letih mungkin. Mulalah menggagau nak cari orang untuk luah hati. Tapi siapa? cuma sahabat yang jauh dan meluah perasaan di FB. Rasa macam nak cari nombor phone tuhan, nak sms.

Solat. Menangis, minta dicukupkan dengan cinta pada tuhan, yang masih belum dicapai.

3 jam bahagia untuk 10 jam tangisan dihati, apalah guna.

5 ulasan:

  1. isk. macam mana entah aku nak cakap dengan engkau. ingat beb. hati kita ni amanah Allah. jaga baik baik. tolong.

    BalasPadam
  2. kamu telefon Allah tpi benarkah Allah dihati kamu? sinis bukan? Sekadar pandangan buat mu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...