Halaman


Ahad, 4 November 2012

Kalau aku tewas

Kalaulah aku boleh buat apa yang aku cinta..


Sehari dua ni, aku agak tertekan dengan kerja. Dan sebenarnya sesuatu..

Aku sebenarnya tidak mahu fikir pasal kahwin. Tapi, entahlah. Kadang-kadang ada sesuatu yang mendesak aku. Sukarnya lah berjuang sendirian ni. Aku selalu perlukan dia, untuk membahagiakan aku. Bila jumpa dia, aku gatal je nak bawa dia balik rumah.

Ni lah masalahnya bila aku nakal. Walhal kerja bertimbun kat rumah.

Dia mula memberi hint yang dia nak kembali kerumah aku.


Aku tak boleh lah sebenanrya hidup sendirian. Benar, berjuang sendirian memang penat, cepat benar kalah. Aku disini seorang, keluar nak makan, seorang, pergi minum seorang. Semua seorang. Entah hilang mana kekuatan aku.

Dan bila dia ajak aku keluar, aku pun mula menggelupur, tolak semua benda dalam dunia ni ketepi.


Sebab cinta la ni.

Balik rumah,bawa dia.

Puaslah goda menggoda. Sakit kepala aku menahan diri. Siap bangun pergi solat sunat. Lepas tu, balik ke kamar. Hmm.

Tapi nasib tak kalah. Tapi hampir jadi arang juga aku.

"Yang, kalau i pindah rumah you balik macamana, okay tak?"

Gulp..

Kalau tanya hati aku memang melonjak macam nak terbang. Tapi bila aku fikir seksa semalam. AKu senyum jelah, diam.

Kalau satu hari nanti aku tewas, aku mungkin akan diam..dan menghilang dari kalian.

Doaku:
Ya Allah, aku mungkin tak memerlukan cinta sang adam,atau perkahwinan, dan aku tidak mahu pun sebenarnya. Tapi aku perlukan cinta yang halal. Dan kerana aku lahir sebagai sang hawa..kau tahu jawapannya. Kerana aku tidak tahu cara mana lagi untuk menghilangkan cinta yang tidak kau redha ini.

19 ulasan:

  1. Amin, moga bertemu yang halal buat MGDA..Insyallah

    BalasPadam
  2. geng,
    jgn hilangkan diri dr kami. Kalau kau hilang,aku cari kau sampai dpt!haha. Sampai lubang cacing aku cr kau!haha.

    Kau jgn serahkan serahkan diri kau dkt dunia ni. Kau tahu yg dunia ni xde apa pun.x bernilai di sisi tuhan.

    Kalau kau serah diri,dekat dunia kau xtenang,diakhirat terseksa.jgn beb,jangan...

    Kita hidup nak kejar syurga,kan?

    Adeh,kalau aku dkt mesia,aku dah temankan kau dah. Ops,kalau lg..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kdg2 syurga mcm amt jauh. Tula nnt ko apply kerja dkt ngn umah aku.tinggal ngn aku..ko kata nk kawin umur 27-28 kan lmbt lg. Jgn risau,aku tak goda kau...u not my taste.hahahaha

      Padam
    2. hahaha.
      Xdenye aku igt kau nak goda aku.aku ni stone la.hahaha.

      Ok,aku simpan harapan duduk rumah kau.kau jgn nak ingkari pulak harapan ni.pun begitu,aku berharap Allah temukan kau dgn org yg tepat.biar kau tenang dgn cinta yg halal.

      Tp kau tahu,dulu aku pernah b'cita2 nak jd mcm rabiatul adawiyah.dia xpernah b'kahwin dan mmg dia xnak kawen.sbb apa?sbb dia takut dia xdpt jumpa titik temu cinta manusia+tuhan.hebatkan?

      Hmm..tp cita2 aku skrg da tukar.aku nak capai syahid,mati b'tempur dijalan Allah.dan aku nak harapkan pasangan yg aku redha dgnnya dkt akhirat nnt. Jom weh! Tahun dpn abg aku kawen,sempat aku blk melaka,insyaAllah.aku harap Allah temukan kita :)

      tp beb,ayah aku skrg da asek tanya je bila aku nak kawen,mmg scary...

      Geng,mati xjauh beb.syurga pun xjauh,insyaAllah.paling2 byk pun kte akan hidup,sekitar 30-40 tahun je lg.aku harap kau tabah b'juang utk yg sekejap ni,utk dpt yg kekal selamanya.igt yg kekal tu...syurga atau neraka,ada salah satu je utk kita.

      Nnt dkt akhirat,kte jumpa Allah personal,kita ckp apa kte nak! Haha.

      Cukup memotivasikan x ayat aku ni? Lol!

      Padam
    3. mmg cukup memotivasikan, beb, aku syukur mengenali kau, Bisco.

      Padam
  3. Balasan
    1. Sy teka maksud dia dkt dgn sabar kan. Hmmm insyaallah

      Padam
  4. 1st time kat sini
    It's a nice blog
    About a gurl and her sexualogy
    Keep writing ya dear ..
    Salam Perkenalan

    P/s I am a gUy :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam perkenalan, Eddie.

      p/s: I am a girl..not so girl.lol

      Thanks

      Padam
  5. Awak, saya pon da almost give up. Seksa bila cuma dia (yg xhalal) yg faham kita 100%. N seksa tu pulak xboleh share dgn sesapa. :( tp mcm kwn awak ckp tu,nak kejar syurgaaaa. Haihhh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata sayidina Umar, walau ajal nak sampai pun, jangan putus asa.

      Share dengan Allah, alllah akan datang pembantu2nya, untuk iring perjuangan awak.

      Percayalah, itu yang berlaku pada saya.

      Padam
  6. jgn give up semua ada untuk bagi sokongan. teruskan usaha ye. saya tahu awak kua dan boleh. cuma cuba hilang kan sepi dan berseorangan buat aktiviti. makanya kalau dah tak sorg2 kurang la fikir apa2 yg tak sewajarnya..insyaAllah saya doakan awk..bz2 kn dri jgn stress psl kerja juga ya..

    jaga diri ya..

    -MFM-

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaALlah, MFM. Terima kasih atas doa. Saya doakan awak juga sentiasa dirahmati dan kita mendapat redha ALlah.

      Amin.

      Padam
    2. terima kasih doakan sy :)

      -MFM-

      Padam
  7. you go girl ! kuatkan semangat. engkau mesti boleh buat. you are not alone. Allah ada. weh kawan kawan pun ada untuk bagi moral support.

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks, tanpa kawan2 mmg aku pun dah almost gv up kot

      Padam
  8. Salam daling, lama x singgah sini, akk nanti byk free sbb hub pasang satu lagi, kalau sunyi akk leh teman k, akk x lawo mmg bkn taste ko so godaan mmg x de..kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. akk mana plak ni? saya suka goda yang muda2 je.haha

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...