Halaman


Selasa, 11 Jun 2013

Satu ruang yang aku lupakan.

Dalam hidup aku, ada sesuatu yang amat berat aku tanggung. Yang aku hadapi setiap kali aku bangun pagi, dan juga setiap kali aku ingin melelapkan mata. Ada kala aku bangun dengan rasa kelam yang amat sangat, dan ada kala aku tidur dengan gusar yang amat sangat.

Dan aku menghadapinya sejak kecil.

Sejak kecil aku bercita-cita untuk hidup merantau, seorang. Aku hampir berjaya, hinggalah satu detik, Allah ragut kehidupan itu, lalu Allah letakkan aku pada kehidupan yang menafikan semua yang aku pinta.

Allah nak aku hadapi apa yang aku tutup dan hindarkan, apa yang aku larikan diri. Aku faham. Kadangkala bila fikiran aku letih, aku memujuk hati aku, untuk redha. Benar kata seorang kawan yang semakin jauh dari aku, inilah ujian yang sebenarnya lebih hebat dari ujian seksualiti aku.

Dan kerana itu, ianya tidak pernah akan dapat kuceritakan. Untuk ini aku tidak mampu berlari atau melarikan diri. Ianya perlu aku hadapi.

Pagi ini, video inilah penawar, dan aku perlu simpan dalam video ini dalam otak dan juga hati.

note: diruang gadget, sudah ada kemudahan terjemahan google.


2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...