Halaman


Isnin, 18 Mac 2013

Andai kau tahu

Kadangkala aku terfikir. Apakah benar apa yang aku lakukan? Dalam pada aku menentang diri aku, aku jua kadangkala ditentang dan diasak dari luar dan dalam. Deanna masih belum berpuas hati dengan penerangan aku. Dan keputusan aku. Teman-teman membenci aku malah kadangkala meninggal dan menjauhi aku.

Aku tetap aku. Kawan yang kalian kenal. Yang suka berbual bila kena topik dan nakal bila kena waktu.

Kadangkala rasa terbuang. Kadangkala rasa dibenci malah dimusuhi.

Aku bukan kebal. Ada waktu aku juga rapuh.

Memang setiap waktu aku rapuh. Cuma tuhan beri aku keajaiban untuk terus berdiri.

Kau tahu, aku sedang berfikir apa alasan yang harus kuberi pada Deanna, untuk tidak bersamanya. Dan aku tidak tahu menipu pada dia.

Jawapanya sebenarnya satu. Allah haramkan melunaskan nafsu pada pasangan yang belum berkahwin. Lalu dia akan menempelak, bagaimana kalau memang tiada penetrasi, masih haram? Kejamnya tuhan awak menafikan hak orang bujang melepaskan nafsu walaupun tiada penetrasi.

Jawapan cuma satu. Allah haramkan, kerana kita hambanya, dan dunia cuma ujian. Untuk dapat redha dan syurga illahi.

Syurga itu benar?

Aduh pastinya perbincangan akan menuji pada pengetahuan tauhid ku.

Aku bukanlah seorang yang cekap memberi penerangan.

"Its not easy to put my thought in words"

Itu kataku pada Deanna.

"Its ok, no need to explain for me today, later."

Dan aku tahu, aku harus bersedia dan memikirkan cara terbaik untuk menerangkan perkara ini.

Mungkin ini medan perjuangan aku. Aku harus cari keberanian dan keyakinan dalam mengharung ujian ini. Moga tuhan permudahkan aku merangkan.

17 ulasan:

  1. Semoga awak akan terus diberi kekuatan olehNya..berdoa lah padaNya..jgn takut kehilangan cinta manusia, n plus saya rasa ramai kawan2 awk yg bg support kt awk esp di blog ni. I can be your friend too :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya perlu teman melansungkan kehidupan..kadangkala..orang yg boleh saya jadikan ctc person utk insuran..orang yg sanggup layan sy pgvtgok wayang. Org yg sanggup dgr sy resah..marah...tangis .gembira.

      Saya manusia..

      Padam
    2. It's true..sy pun boleh mati kutu kalau sorg2..kdg2 takut bila terfikir yang diri ni akan tua dan seorang diri..tp bile fikir balik, Allah ada..Allah ada dengan kita :)

      Padam
    3. Thanks..entahlah..ada masa saya amat down. Dan saya tahu kerana itu saya masih meletakkan cinta pada manusia.

      Padam
    4. kenapa perlu teman utk semua itu sdgkan ko boleh ada suami...?

      Padam
    5. 1st...kalau ada lelaki yg aku suka pun...mereka tak ditakdir utk aku...diorang tak pandang pun aku..

      2nd.kalau ada pun lelaki yg suka aku..dia tak berusaha utk dptkn aku...dia bt tak tahu je yg aku ni suffer dgn cinta pd pompuan. Aku rasa myb dia harap aku kot yg g pinang dia

      3rd..aku cuma jatuh hati pd lelaki yg dominan..tak dominan..aku takde nafsu..bolehla simpan aku bt perhiasan yang buruk je tapi aku mybe takde fungsi kat bilik tidur. Ye aku diuji dgn ujian ni. Aku cuma ada nafsu dgn lelaki yg dominan atau brkecenderungan bdsm.

      Aku tak minta ada perasaan begini..org mungkin anggap aku sakit n gila..tapi aku tak minta jd mcmni

      Padam
    6. kalau la mencari suami itu semudah ABC :)

      Padam
  2. Sian deanna saya faham bila kita tidak memahami sesuatu kita tentu nak tahu juga... insyallah moga deanna faham suatu hari nanti, moga Allah bagi dia hidayah suatu hari nanti..insyallah insyallah.

    Saya dengar dalam radio IKIM tadi bila kita nak berubah kita umpama roket yang sedang naik ke angkasa, ada dua tekanan dalaman dan luaran, dalaman bagi sebuah roket adalah tarikan graviti yang menarik kita ke bawah manakala luaran adalah udara yang bergesal. Semoga kita semua mampu buat perubahan yang kita kehendaki insyallah amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benar..see..sy ckp..ao ni byk potensi utk jd hebat. Separuh dr sy berusaha utk mnerangkan...tapi..saya sedar ada tahap...mungkin usaha saya cuma disitu.

      Padam
  3. antara tanda2 Allah nak didik dan tunjukkan kita sesuatu,
    ialah apabila hujah iman dibalas dgn hujah akal. ketika itu, wajib kita mufarakah. minyak dan air takkan bercantum.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mufarakah...meninggalkn sesuatu yg diragui..kan.

      Hmmmmmmmm....

      Padam
  4. adeh..perempuan ni susah nak explain..nasiblah emak aku perempuan ..kalo mak ku laki ..wakakaka...
    cekalkan hati ko kawan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasib mak abang janggut ni pompuan, kalau lelaki...mmg tak jumpa la blog ni.kan.

      Padam
  5. selagi ko berdolak dalu selagi tu kao akajn kelu utk berkata..
    Jalan terbaik ko terus terang je. Katakan Allah Tuhan sekalian manusia termasuk dia & alam ini melarang hubungan ini. Katakan ko takut akan Neraka...

    Satu lagi pesan aku,ko pandang dia sebagai Setan dalam jasad manusia yang ingin menjerumuskan ko bersama-sama dia dalam Neraka Allah. senangkan?

    BalasPadam
  6. We do not walk alone in this world.. it's ok if we do not have a soulmate or a lifetime companion at this very moment or even in the future, for human's love is uncertain and may fade away anytime but the love of Allah and His greatness is always with us in each breath we are taking.. so do not fear even we have to die alone someday.. what matters more is our spiritual preparation to meet Him in the hereafter.. Let them be.. be firm with your stance.. Inshaallah He will help you to find your ways..about marriage, if it is a part of your destiny, you will meet someone, if it is not, don't be upset because He knows what is the best for us...

    BalasPadam
  7. aku nasihat akerana aku syangkan ko MGDA...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...