Halaman


Selasa, 26 Jun 2012

Larangan menyerupai jantina lawan



  Laki-laki yang sengaja menyerupai wanita dalam berpakaian, berdandan, bertingkah laku, berbicara, bergaya dan sebagainya adalah haram. Demikian pula wanita yang menyerupai laki-laki, berdasarkan hadits-hadits sebagai berikut :


عن ابن عبّاس رضي الله عنه قال: لعن رسول الله صلّى الله عليه وسلّم المتشبّهين من الرجال بالنّساء والمتشبّهات من النّساء بالرجال -رواه البخاري


Dari Ibnu ‘Abbas RA, ia berkata, “Rasulullah Shollallohu 'Alaihi Wasallam mela’nat orang laki-laki
yang menyerupai wanita dan para wanita yang menyerupai laki-laki”. [HR. Bukhari]



Dan dalam hadits lain disebutkan..


Dari Abu Hurairah Rodhiyallohu 'Anhu dia berkata, "Rasulullah SHollallohu 'Alaihi Wasallam mela’nat orang laki-laki yang memakai pakaian wanita, dan wanita yang memakai pakaian lakilaki".
[HR. Abu Dawud juz 4, hal. 60, no. 4098].


صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ قَالَ
ثَلاثَةٌ لا يَدْخُلُونَ اَلجَنَّةَ اَلعَاقُّ لِلوَالِدَيْنِ
وَالدَّيُّوثُ وَرَجُلَةُ النِّسَاءِ
Dari Ibnu Umar r.a. katanya Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Tiga golongan yang tidak akan masuk syurga.
Orang yang durhaka kepada kedua orang tuanya ,
acuh ta'acuh dan perempuan yang menyerupai lelaki
Hadis riwayat Nasaai, Jazzar dan Hakim


Saya bukan orang baik, saya tahu hidup saya banyak lapisan, saya tahu saya banyak kelemahan. Tapi saya akan buat apa yang saya tahu, dari ilmu yang sedikit yang tersampai pada saya.

Kalau ikut nafsu saya, saya usung Deanna setiap malam. Kalau ikut hati saya, saya tidak bertudung. Kalau ikut hati saya, saya tidak tempuhi perkahwinan yang sementara itu, sebaliknya migrasi ke Thailand bersama Deanna. Kalau ikut saya, saya dah buat hubungan seks dengan lelaki yang hanya nak tubuh saya tapi tidak terniat nak menikahi saya. Kalau ikut hati saya, saya dah cabul Sya, sewaktu kami tidur sama, waktu dia baru berpisah dengan partner dia. Kalau ikut hati saya, saya dah makan pil hormon dan buat pembedahan jantina.

Tapi, saya takut. Saya tidak mahu jadi orang lain, saya nak menjadi diri saya..dengan mengikut lunas ilmu yang sedikit ini. Biar orang kata saya hanya sekadar pakai tudung tapi tetap tak serupa perempuan lain, biar orang kata saya nama je pakai tudung tapi buat aktiviti bdsm (alhamdulillah saya mampu bertahan sejak tahun lepas, mengatakan tidak pada siapa yang mengajak). Saya tahu saya kotor. Saya pernah disentuh oleh yang bukan halal.

Dan saya juga tahu, saya bodoh kerana tidak mengikut apa yang membahagiakan hati saya. Saya tahu, saya ini seorang yang loser dimata anda.

Saya tak kisah, saya cuma buat apa yang saya yakin betul.

7 ulasan:

  1. i hardly ever comment on your blog but i want you to know this. you hurt my partner with your words when you say things about her father. if you think we disagree with your thots, that is not the case. if you have any decency at all you would apologize to her for the things you said. try doing that for a change nan. what you do between god it personal, but what you do to hurt other people is still a sin.

    please think about that too.

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. its ok zlk,am wrong to not control my anger.

      Padam
  3. nafsu tuh selalu minta agar dipedulikan
    selalu minta dan sentiasa meminta
    tak pernah biarkan dirnya x dipeduli

    its a jihad ukht..

    love

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...