Halaman


Jumaat, 29 Jun 2012

Jalan pulang

Alhamdulillah.

Kadang-kadang aku takut nak tulis perkataan-perkataan yang elok dalam blog ni, sebab aku rasa blog ni banyak mencatatkan kisah aku yang kotor. Kisah aku berzina dengan perempuan, kisah aku terlibat dalam bdsm. Dan pelbagai lagi.

Kadangkala aku rasa nak tutup blog ni, selain dari ia membahayakan privasi aku, andai kata ia dibaca oleh ahli keluarga ku. Walaupun kisah aku dan Deanna, hampir pun telah diketahui oleh seluruh keluargaku, akibat dari proses perceraian yang aku lalui. Namun banyak lagi lapisan yang aku catatkan disini terlalu jujur dan sukar untuk orang lain menerima.

Didalm hidup ni, yang paling besar adalah nafsu. Dah berapa lama aku menurut nafsu. Dan aku tidak tahu apa yang akan jadi pada aku esok, adakala aku tahu kemungkinan untuk aku kembali ke zaman gelap aku boleh berlaku bila-bila masa sahaja.

Tapi aku percaya, tuhan itu ada, dan aku ada tuhan.

Kalau ingat balik tujuan aku hidup kedunia ni sepatutnya untuk Allah, tapi dah berapa liku aku terpeson dan esok lusa belum tentu aku jumpa balik tujuan aku. Aku sayang Deanna, tapi aku tahu aku tidak akan dapat bertemu dengannya di syurga, iaitu sebaik-baik tempat yang kekal, sebab dia penganut triniti. Aku sayang Sya,dan aku doakan satu hari nanti dia akan jumpa cinta yang halal.

Jalan pulang tu jauh dan kadangkala rasa macam tak mampu. Tapi aku yakin, tuhan itu maha penerima taubat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...