Halaman


Isnin, 18 Jun 2012

Kalau kita sendirian..

Sya haritu tanya aku secara lansung dihadapan seorang kawan kami yang juga PLU. Tergamam juga aku. Aku mengiya kan.

Sya tak berhujah, walau aku sering keluar dengan Deanna.

Deanna dah menjauh. Sya, kadangkala hadir. Farid sekadar teman ke sinema. Tiada siapa lagi, semuanya sekadar teman.

Seorang teman online mencadangkan aku mendaftar di web mencari jodoh. Aku ketawa. Secara jujur, ya, ada juga aku risik-risik disitu. Jangan hipokritlah, siapa antara kita yang nalurinya nak hidup sendirian, tiada siapa yang memilih andai itu bukan pilihan akhir.

Kata aku pada teman itu, benar, aku mahu zuriat, jam biologi aku dah melolong agaknya. tapi aku siapa? perempuan yang tidak seperti perempuan. Simpang malaikat 44 lah nak dipandang sebagai bakal isteri.

Perwatakan aku dah tak boleh diubah, walau berkali aku cuba berubah. Aku kenal diri aku, hanya lelaki dominan sahaja yang akan menjumpai sifat wanita aku. Tetapi berapa ramai lelaki seperti itu yang wujud dan memandang aku?

Senang saja teori ku, dengan wanita aku bersifat melindungi, protective lebih kurang. AKu yang buka pintu kereta, aku yang bayar semua bil, aku yang menjeling jika mereka diusik, aku yang meneman mereka berjalan sendirian. Jadi lelaki biasa yang punya ego tetapi tiada sifat lelaki akan sengsara dengan aku, sebab aku tidak tahu bagaimana nak melayan mereka. Kalau aku menjaga mereka seperti aku menjaga perempuan aku, ego mereka akan meletup. Lalu,beberapa rakan bdsm, yang kenal aku, tahu, hanya lelaki yang bergelar dom sahaja akan dapat menarik keluar sifat wanita aku. Ini naluri aku, aku kekok andai tidak tahu fungsi dalam sebuah hubungan.

Kata-kata tajam aku pada sikurus.."Ini rupanya lelaki, sifat lelaki,bila tak sayang, lansung tak mahu pandang, jauh lagi menyentuh, dingin."

Aku tahu, separuh dari diri aku mengalah, dan bersedia untuk berdiri sendiri, dan separuh dari diri aku menahan untuk tidak memandang buruk pada semua lelaki.

Kadang, kadang, aku bertanya pada diri aku, cacat dimana aku hingga tak dipandang lansung oleh si adam. Aghh..apa perlunya aku pada si adam.

Biarlah aku sendirian, pada perempuan pun aku menundukkan diri, pada lelaki..aku masih gerun. Jaga solat, itu saja yang aku cuba mulai, cinta pada tuhan tidak akan kecewa.

Dan aku tahu, jauh disudut jati aku, aku masih menyintai sikurus. Dia sempurna dimata aku dna dihati aku, cuma kami tidak diizin tuhan untuk bersama didunia.Kami cuma hamba, terserahlah pada yang Esa.

Untuk itu, moga aku dan dia tabah. Tuhan, kalau boleh, kau panggillah kami menghadap mu segera, kerana hidup didunia ini amat penat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...