Halaman


Rabu, 6 Jun 2012

FTM batasan horizon



Mereka yang melepasi horizon FTM . FtM satu masa dulu menjadi kajian aku. Aku menjumpai data seorang FtM melayu, beragama Islam, warga Singapura. Dia menghadapi konflik dengan keluarga sejak dia membuat pembedahan dada. Dan kini masih mengumpul dana untuk membuat pembedahan genital yang sekaligus akan menjadikan dia rasmi sebagai 'lelaki' didalam mana-mana dokumen.

Maaf, aku tidaklah terfikir hingga sebegini jauh. Malah secara fizikal aku adalah wanita tulen, cuma perwatakan pun dan kurang maskulin. Cuma cara hidup aku yang amat selamba dan sederhana, membuatkan masih ada beranggapan aku tak sama seperti perempuan lain.

Senang saja, apa pun yang terjadi didunia ini sementara sahaja, Allah larang hambanya mengubah jasadnya yang dikurnia tuhan semata-mata mengikut keinginan, jadi bila nak pulang pada tuhan nak jawab apa?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...