Halaman


Sabtu, 6 Julai 2013

Kejujuran itu lantai kehidupan

Dalam hidup aku, aku banyak melalui saat-saat dimana sikap lurus aku dipergunakan atau dipermainkan. Namun, aku tetap aku. Lurus dan kadangkala terlalu jujur. Andai aku tidak terlalu jujur, tidaklah terhasilnya blog ini. Ramai yang respon betapa berani aku memaparkan apa yang berlaku dalam hidup aku. Walaupun tidaklah begitu terperinci.

Kalau tidak kerana terlalu jujur, tidaklah aku terjebak dengan bdsm dan telah di kolar 2 master dalam tempoh yang singkat. Ada orang bertahun-tahun.

Tapi semua itu aku anggap satu pengalaman yang amat berharga. Walau tak sekali aku bangga dengan apa yang terjadi.Dan satu juga sifat aku, aku mudah melupakan, aku mudah membuang ketepi apa yang menyakitkan. Kalau orang lain putus cinta sampai kurus kerana kecewa, aku putus cinta, tak pernah pun buat aku kurus. Kehkehkeh.

Aku boleh buang orang yang memegang aku dengan erat, dalam sekelip mata.

Dua hari lepas, seorang adam, yang telah lama menjadi sahabat aku, dan kemudiannya, mula meletakkan harapan pada aku, menyambut hari lahir ku. Namun detik itu juga, aku terpaksa berlaku jujur dan adil padanya. Harapan itu membuatkan aku rasa terbelengu.

Hati aku tiada untuk dia. Ada orang tanya, kenapa aku tiada hati pada dia. Hati adalah satu ruang yang amat rumit. Mungkin kerana aku 80% lesbian. Mungkin kerana dia tidak dominan, mungkin kerana dia gagal buat aku bergantung pada dia. Pelbagai kemungkinan.

Lalu aku pinta dengan muktamad, jangan meletakkan harapan apa-apa. Cuma bila dia telah bersedia menjadi seorang suami, hubungi aku andai dia sudi.

Aku telah tidak betah keluar dengan adam. Apatah lagi dia sering men tag aku di fb. Orang akan lihat, aku ni status pernah berkahwin.

Riwayat al-bukhari dan muslim, Orang yang menanggung keperluan wanita janda dan orang-orang miskin, pahalanya seperti orang yang qiamulail, berpuasa, dan berjihad tidak henti-henti.

Hah, apa lagi..tanggunglah aku..heheheheeh.

Jadi, apabila begitu juga mereka yang bertanya kenapa aku tidak bersetuju untuk mempunyai hubungan dengan mereka dengan label couple,partner dan sebagainya, aku tolak dengan satu penyataan.

"Aku menyayangi kamu kerana Allah"

Dan tiada apa yang lebih hebat dari itu. Dan itu juga menafikan segala kehendak seksualiti aku terhadap kamu.

Andai menghendaki aku, nikahi aku, dan andai nikah itu yang kamu hasratkan, bersedialah untuk menjadi yang memimpin, aku, wanita yang tidak cukup sifat, wanita yang terpaksa berjihad untuk menyayangi kamu, aku juga seseorang yang perjuangnnya sendiri, namun andai kamu boleh berusaha untuk nmemimpin nafsuku dan diriku kepada jalan yang Allah redha,

Aku bukanlah orang yang menolak sunnah.

note: baru melihat statusnya di fb, dia bernada kecewa. Maafkan aku.



2 ulasan:

  1. Insya Allah. Allah itu lebih mengetahui apa yg tersurat dan tersirat. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...