Halaman


Sabtu, 14 Julai 2012

ulangtahun aku dan dia

Harini meraikan hari ulangtahun aku dan Deanna. Sama bulan lain tarikh. Cuma sekadar dengan kekCarambule dan laksa singapore kegemaran aku. Dia bertanya bagaimana dia dapat membayar belanjaku pada harini. Aku hanya geleng kepala. Memang sekadar merailan. Kemudian dia menghantar pesanan ringkas ke telefon bimbitku..."in bed". Aku hanya senyum. Tuhan,bantulah aku.

8 ulasan:

  1. Moga pertambahan umur membawa rahmat dan barkat Ilahi dunia akhirat. Pakcik doakan berbahagia selalu. Insya-Allah diberikan kekuatan berjihad melawan nafsu kerana pertambahan usia tanda selangkah lagi menghampiri hujung perjalanan (kehidupan) ke arah kehidupan yang hakiki.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujung jalan..saya amat takut, andai saya mati bukan dalam keadaan saya menyintai tuhan dan amat ingin bertemunya. Tapi kadangkala, jalan tu rasa panjang sangat.

      Padam
  2. My dear, happy birthday...A year aging meaning that u r getting older and wiser. Dear, Allah will help you if u have strong will,I strongly believe my dear can do it, InsyaAllah. Take gud care of yourself.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks mak wardah. I always hope, word wiser can be put in my life diary.

      Padam
  3. Selalu menangis dan berdoa di depan Allah, insyallah.. menangis tu menunjukkan sifat lemah seorang hamba.. insyallah.. Allah akan bantu kita.. jiwa dan minda pun semakin fokus dan tenang. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada satu tahap, saya tak tahu nak berdoa apa. saya cuma harap, saya tak buat dosa, yang akhirnya melupakan saya pada tuhan. Tapi kita semua berdosa. Malah saya pernah berhenti berdoa, dan solat, kerana berputus asa.

      sekarang, cuma tinggal doa..dan menangis serta harap, saya mati bukan dalam keadaan derhaka.

      Padam
  4. Nafsu fitrah manusia..manusia mmg tiada upaya melainkan dr Allah juga..berdoa semoga Allah bimbing nafsu kita kepada kebenaran..jgn pernah putus asa dr berdoa ye..amalkan membaca almathurat. Dlm nya banyak doa2 yg hebat..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...