Halaman


Isnin, 23 Mac 2015

Kebenaran tidak keliru

Sehari dua ni fikiran aku terganggu, terganggu kerana didatangi mesej oleh seseorang yang pernah menjadi seorang kawan. Ianya agak mengganggu kerana aku tidak menyangka dia amat terganggu dengan tulisan-tulisan aku. Namun untuk berhenti dari menulis dan agenda mengajak rakan-rakan berhijrah tidak akan pernah berhenti.

Ini adalah tanggungjawab aku. Dan tanggungjawab setiap hamba Allah adalah menyampaikan kalimah Allah, menyatakan kebenaran.

Alangkah indah andai semua hidup aku, aku dapat mengajak orang kepada kebenaran. Tapi sayangnya, aku bekerja. Aku juga seorang isteri, aku juga penjaga kepada dua ekor anak kucing yang sangat comel. Ya, sangat comel :). Sebagai seorang yang menghidap pcos, aku belum lagi dikurniakan zuriat, dan semua itu adalah rezki dari dari yang esa.

Sebagai isteri, aku sangat bertuah, kerana suami bekerja tidak terikat dengan pejabat. Dia ada masa menguruskan rumah dan memanjakan aku. Kadangkala dia juga meringankan tugas aku dipejabat. Hujung minggu kami akan shoot balik kampung dan dia menjaga ibunya yang uzur dan melihat kebunnya.

Hidup kami sangat sederhana, tapi sangat indah. Indah kerana dia memahami aku disamping kami tetap menjalankan fungsi sebagai suami dan isteri. Dari kecil aku cuma ingin mempunyai sebuah rumah yang besar, kerjaya yang stabil. Cukup. Dan hariini aku dianugerahkan teman hidup dan rumah yang kami usahakn sebagai rumahku syurgaku.

Keindahan hidup ini, menyebabkan aku ingin semakin kuat menyampaikan, rakan-rakan untuk berhijrah. Dan aku tahu usaha ini sangat kecil. Setiap hari anak-anak muda yang sedang dalam naluri yang mengelirukan dia sewaktu sangat remaja, akan mencari-cari jawapan dan mencari cinta. Namun aku dan beberapa orang melalui penulisan yang tak seberapa ini akan menyampaikan bahawa homoseksualiti itu adalah ujian Allah untuk melihat ketaatan manusia.

Walaupun aku telah berkahwin dan walaupun nanti aku sendirian, kerana tiada apa yang kekal dan segalanya pinjaman, aku akan tetap berdiri menyampaikan kebenaran ini. Adakah apa yang aku sampaikan ini mengelirukan? Aku tidak bersandarkan keterangan-kerterangan yang menggunakan bahasa aras tinggi yang sekadar untuk menghalalkan yang jelas lagi nyata ianya haram.

Untuk pengetahuan pembaca, dunia blog, penulisan ini sangat luas. Dan semakin ramai manusia yang menggunakan ayat-ayat quran untuk mengaburi mata insan-insan yang mencari kebenaran. Sayangnya mereka ini mempunyai latar belakang agama yang kukuh, tapi kerana tidak redha dengan hukum-hukum Allah, mereka membentuk satu pemikiran yang menentang asas agama Islam itu sendiri iaitu berserah dan tunduk kepada Allah. Jadi, dalam dunia tanpa sempadan ini. Tuntutlah ilmu, apabila keliru, carilah keyakinan.


"Men and women who are attracted to the opposite gender but do not have the opportunity to get married for whatever reason, struggle the same way as you are struggling. As a man, I myself am attracted to beautiful women. But, this does not give me the right to lust after these women. I can only pursue an intimate relationship within the confined limits of marriage (If I get the chance).".http://islam.stackexchange.com/questions/5686/why-is-homosexuality-a-sin-if-allah-made-me-this-way


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...