Halaman


Jumaat, 5 November 2010

Tiada lagi..

Tiada gunanya segala yang kau usahakan pada yang lepas, apabila putus asa mendatangani kamu. Hidup seolah..sekadar satu berlansungan. Tiada harap, tiada doa.

Tiada lagi sinar dalam hati, tiada lagi kekuatan yang minta kau pertahankan segala yang ada. Tiada. tiada, bila harapan yang paling menggunung, hancur didepan mata. Lantas, dihujung solat, kau jadi kelu.

"Tuhan, tiada apa yang mampu aku ucapkan, kerana hati ini sudah tiada rasa, hati ini sudah mati, kuserahkan segalanya padaMu. Kerana aku tidak lagi tahu apa yang aku ingin doakan. Cuma satu..

Tetapkan aku dijalanMu, dan matikan aku saat aku telah bertaubat padaMu"

Kau mungkin sudah jemu, dengan aku yang mudah patah semangat, dengan aku yang mudah tersasar. Namun, Tuhan, aku telah tidak tahu apa yang aku harapkan lagi dalam hidup ini.

Tiada lagi yang dapat aku pertahankan. Tewas. Kalah. Hati aku bagaikan sebuah gurun yang amat kering kini. Tiada lagi...

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...