Halaman


Khamis, 25 November 2010

Renungan yang asing


Kau pernah bertemu seseorang yang amat menyerupai insan  yang pernah memberi pengertian yang mendalam dalam hidup kau?  Insan yang memberi perubahan emosi kepada diri kau.

Haritu, aku bertemu lelaki ini, yang wajahnya amat serupa dengan seseorang. Beberapa kali aku mencuri pandang. Beberapa kali aku merenung apabila mata kami tidak bertentang. Rindu keramat yang sukar untuk dimengertikan. Ya, rindu adalah suatu perasaan yang amat keji, kan, mengikat emosi kau dan menghambat masa-masa malam yang sukar untuk kau lelapkan mata.

Puas aku memerhati dia, ya sekadar menatap dan mengingatkan wajah yang dulu pernah mengikat hati dan emosi.

Tiba-tiba lelaki itu merenung aku kembali, lantas aku cuba mengawal reaksi wajah aku, emngawal emosi yang memberontak. Matanya terus kearah sepasang mata ini. Nasib sekadar renungan asing. Disebalik matanya, tiada memori tentang aku. Renungannya, renungan kosong. Renungan yang asing.

Sebaliknya, aku yang memutar memori.

3 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...