Halaman


Ahad, 21 November 2010

Dari jauh


Apa perasaan kalian bila kalian ada saudara kandung yang hanya kalian belek dan tahu ceritanya dari blog dia saja, sebabkan hanya bertemu setahun sekali sahaja, itu pun nasiblah dapat jumpa. Dan saudara tu adalah seorang yang dulunya pernah amat rapat dengan kalian, pernah sama tidur satu bilik, pernah main lawan bantal, pernah masakkan sarapan, pernah ajar naik basikal, pernah main bola sepak sama-sama, pernah main layang-layang sama-sama. Dan separuh dari hidup anda, dialah yang jadi inspirasi, dia pernah mempengaruhi keputusan hidup anda. Malah kalau dia perempuan dan kalian lelaki, kalian pernah bertekad nak cari awek yang ada ciri-ciri macam dia. Dan kau memang amat bangga dengan dia.

Tapi kalian cuma dapat tahu berita tentang dia, dari blog saja. Sebab dia tak cukup terkenal, kalau terkenal, mahunya kalian cuma tahu berita tentang dia dari surat khabar saja.

Sakit, sakit hati kerana rindu dan juga sakit hati kerana sakit hati la.

Yep, aku ada abang dan aku cuma tahu tentang dia dari blog dia, yang hanya berkisar tentang kerjayanya saja. Gambar diatas juga aku curi dari blog dia,  hasil kerja dia.

1 ulasan:

  1. aku punya saudara begitu. hilang tak terjejak.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...