Halaman


Khamis, 18 November 2010

Baik-baik sayang



Awak, tolonglah jaga diri awak, awak tahu, saya rasa nak menjerit setiap kali awak lukakan diri awak, setiap kali awak campak saya ke tepi. Saya sayang awak, DIA sayang awak, tapi kenapa awak selalu lupakan kami, kenapa? Awak, saya tahu awak marah, saya tahu awak sedih, saya tahu sangat, saya tahu sangat-sangat. Kenapa awak tak kembali pada DIA? Kenapa awak makin menjauh. Saya faham, tapi awak tak boleh terus memusnahkan diri awak.

Awak, saya menangis, menjerit, hati ni meronta, meronta amat sangat, minta awak kembali, tapi awak dah lepaskan semua. Awak marah sangat dan awak hukum semua kesalahan pada saya. Awak, awak lupa apa yang pernah awak ikrar pada saya?

"Diri ini hanya Hamba"

Awak memberontak dan tinggalkan saya, awak lunaskan semua nafsu awak, saya derita, saya sedih, tapi saya sayang awak, sebab saya tahu kadang-kadang awak akan duduk diam, kelu dan tunduk menyesal sebab lupakan saya, tapi itu cuma sesaat dua, sedang banyak masa awak terus bagaikan layang-layang yang putus tali.

Awak, saya sayang awak, jangan bunuh saya, jangan hilangkan saya dari diri awak.

-Iman

3 ulasan:

  1. Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
    Baik baik sayang ada aku untukmu
    Hanya satu pintaku disiang dan malammu
    Baik baik sayang karna aku untukmu

    BalasPadam
  2. aku tak ingin..
    kau menangis bersedih..
    sudahi air mata darimu..

    yang aku ingin
    erti hadir diriku
    kan menghapus dukamu...
    sayang...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...