Halaman


Jumaat, 2 Ogos 2013

Single itu Indah

Bullshit.

Ia derita..
Ia sengsara..
Ia gelap..
Ia sakit..
Ia menyesakkan..
Ia menghimpit..
Ia tawar..
Ia..

Sepi.

Semuanya kau boleh ganda 7, andai orang yang pernah kau cintai dan buat kau bahagia, duduk dan tinggal, tidak sampai 200 meter dari tempat kau menaip ini. Waktu kau sedang menaip ini, dia juga sedang sibuk dengan kehidupannya, cuba untuk sibuk.

Tadi, aku duduk sebentar dikamarnya, menghantar juadah lebih berbuka. Dia menjamuku dengan secangkir teh hijau. Melihat dia, nafsuku menggebu, namun dapat kubuang jauh. Ini ramadhan, kalau tak hormat pun jangan jadi bangsat.

Hati menderu, meminta aku memenuhi pelawaannya untuk tidur. Tapi, otak masih dapat berfikir ligat. Baik kau angkat kaki sebelum, nafsu mula menyeru.

Lalu, aku kembali ke kamar aku. Sepi. Hanya dengan satu kalimah itu cukup mendefinisikan.

Lagi 10 minit jam 12. Mata aku masih segar. Ya, Tidurlah, moga kau dapat bangun sepertiga malam. Ini ramadhan, bulan istimewa. Jangan kau layan hati.

Kau single, kau sepi, kau kerinduan. Tapi kau ada tenang yang tidak boleh dijual beli.

Senyum, sayang, moga apa yang buat ini untuk Allah.



6 ulasan:

  1. Stiap pjuangn- bjaya atau ggl tetap dpt gnjaran phala. InsyaAllah...

    BalasPadam
  2. Indah bila pernah rasa sakitnya berdua... indah bila terasa lapangnya hati bila sendiri..... indah bila tenangnya jiwa bila sendiri....... tp, pasti tak indah sendiri bila pernah rasa bahagianya berdua.... pasti tak indah bila rindu itu sentiasa di hati..... pasti tak indah bila dia msih dicinta.... dan aku masih lagi merasa indahnya single..... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Single itu indah beb, andai itu lebih Allah redha.

      Padam
  3. Kalau single,boring.hidup sunyi takde kekasih hati,rasa nak menangis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biarlah segala tangisan itu disini...andai percaya pertemuan dgn Illahi

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...