Halaman


Jumaat, 8 Februari 2013

Kau gay dalam diri.



Dalam hidup aku, aku cuma pernah tinggal asrama dua kali sahaja. Sekali di penghujung umur 17 tahun, dan sekali lagi di penghujung umur 20 an.

Dan aku syukur kerana Allah tidak menguji aku dengan kehidupan diasrama. Namun setahun sewaktu aku berumur 20an itu, benar benar mencabar dan aku terjebak juga sejak itu.

Kerana aku tidak seperti mereka yang keperempuanan, tidak suka bermekap, gemar berambut pendek, gemar bersendirian, lalu aku menjadi perhatian. Maaf tak sekali nak bangga, cuma waktu itu aku agak tertekan kerana sifat ku itu menjadi perhatian. Seorang dua dari mereka amat suka bergurau mesra.

Aku suka yang comel, dan ada seorang yang aku minati memang suka amat bermanja dengan ku, kemuncaknya dia bergurau mengejutkan aku dengan memelukku  dari atas dan menghenjut aku seolah sedang beraksi jimak. Hampir aku mendakapnya dan terlalu ingin untuk mengucup dia, tapi dia melompat dan kemudiannya ketawa.

Dia tidak faham, apa yang aku rasakan. Sejak itu aku agak berhati-hati andai bergurau dan mesra. Hujung tahun di pengajian itu, kawan-kawan punya pertelingkahan, semata-mata kerana aku terlalu rapat dengan salah seorang antara kami. Gadis itu cantik walau bergigi jarang, menjadi bahan tawa mereka, apatah lagi gadis ini sakit, sering sakit.

Rusuh, memang merusuh, hingga aku ambil keputusan berpindah tingkat, bawa gadis ini bersama aku. Namun gadis ini amat lurus, tidak pernah aku menyentuhnya, cuma pernah dia menegur sikap aku yang suka merenung dia, hingga dia naik malu.

Aku sedar, cabaran tinggal dengan gadis-gadis sebaya yang comel muda dan cantik, atau manja, atau apa sahaja selagi bergelar wanita dan gadis, mereka tetap indah. Cabaran itu amat getir. Dan saat itu tiada siapa yang memahami segala tindakan dan gerak geri kita. Andai aku ditakdirkan lama di asrama, aku rasa kalian tak jumpa aku disini, sebaliknya aku telah pun menjadi transgender, dan itu pun pernah aku cita-citakan.

Umur yang muda, cabarannya getir, hormon amat tinggi dan pergaulan amat sukar dikawal.

Aku bertuah kerana telah melepasi perkara itu, dan berharap aku konsisten dalam perjuangan ini, atau paling kurang, tidak hilang rasa berdosa andai ia berlaku lagi. Rasa sengsaranya menjadi penderhaka pada tuhan yang memilik jiwa dan setiap inci tubuh, amat perit.

Buat sahabat-sabahat Jalan Pulang dan juga sesiapa yang dapat membaca tulisan ini, bertahanlah. Berjuanglah demi tuhan yang mencipta kita. Kita hidup untuk Dia. Sesungguhnya, Dia memberi pilihan, iaitu tewas atau menang. Semakin kuat kau diuji, semakin besar ganjarannya, andai sabar menjadi tunjang dan redha menjadi batu asas dalam hidup.

Siapa kita untuk memilih ujian yang datang. Siapa kita untuk memarahi tuhan kerana kita ini lain dari orang biasa. Siapa kita?


Paling realistik, banyakkan berdoa, banyakkan tidak bercampur, andai kalian masih belum kuat, sendiri itu akan beri banyak kekuatan, dan mengajar kita bergantung hanya pada Allah. Lantaklah apa orang nak kata. Mereka tidak tahu. Tapi Allah maha tahu.


Moga semua kawan-kawanku diberi sejuta ketabahan, dan sentiasa dijalan yang benar, semoga akhir perjuangan hidup ini, kita dihadapkan dalam keadaan kita rindu pada Allah dan Allah redha pada kita. Amin yarabbalalamin!

Rasulullah menyebarkan Islam dengan darah dan air mata, andai nak buat sesuatu, fikirlah satu...Allah redha tak? Rasul suka tak?

Kalau boleh, itulah yang harus ada dalam hati.

Paling realistik, banyakkan berdoa, banyakkan tidak bercampur, andai kalian masih belum kuat, sendiri itu akan beri banyak kekuatan, dan mengajar kita bergantung hanya pada Allah. Lantaklah apa orang nak kata. Mereka tidak tahu. Tapi Allah maha tahu.

Moga MGDA si penulis ini pun sentiasa ingat apa yang ditulisnya ini.

Salam Jumaat!

Sekadar gambar hiasan.

13 ulasan:

  1. istighfar banyak-banyak moga Allah bagi jalan keluar.

    kadang-kadang kesukaran kita berbanding insan lain itulah kekuatan kita.. semua itu merubah kita menjadi kuat asal kita mahu fikir positif..

    BalasPadam
  2. wua..lama dah cry blog plu begini..jenguk2lah blog sya..http://lessylifestory.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah jenguk blog awak. Nanti akan komen. Thanks dtg sini. Moga ada kebaikan.

      Padam
  3. Salam....semoga tabah...Insyallah, Allah akan sentiasa buka jalan...:)

    BalasPadam
  4. memang sukar kita hidup dalam dunia ini....
    setiap saat bertarung dengan nafsu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin ada nafsu ini allah jadikan utk kita terusvhidup...kalau tiada nafsu mkn bgmana? Huhu

      Padam
    2. Mungkin ada nafsu ini allah jadikan utk kita terusvhidup...kalau tiada nafsu mkn bgmana? Huhu

      Padam
  5. I already transform my body , and I never ever regretting it .. Dah hampir 2tahun sy hidup sebagai lelaki , dan I do enjoy it alot .. This is my story , bukan utk djadikan pemakin
    semangat atau jalan utk pengkid2 lain ..

    Pgl sj sy qie , umur 35 asal dr johor . Dari kcil , mmg sy rasa lain sungghh dgn diri sy ni .kenapa sy kena brmbot pnjg , hri raya kne pki bju kurung ? dan mcm2 lg bemain di fikiran ..sy sukakan perempuan dr umur sy 9thun lg .. She was my childhood friend . Dipendekkan cerita , sy berubah menjadi pengkid since sy berumur 12 thun ..I start binding my breast ..Sakit , sgt sakit .. Lgpulak masatu xwujud lg proper binder , so I use bandage , rollover my chest .. Tp hidup sy mmg xpnh aman .. I been questioning all day all years .. Dan paling teruk , sy xhabis2 memaki allah .. Its true , Its all true ..

    Sy terlalu bencikan diri sendiri .. You know , this dysphoria getting worst until sy jadik manusia yg sgt2 anti-social .. Yelah , bekawan dgn org sejantina , some of them mcm2 takot2 nk berkawan .. Takut sy sukakn diorg agaknye .. Kwn dgn lelaki pulak , sy rasa sy xsetaraf , yelah sy rasa sy cuma seorg manusia fake .. Pelik .. Nk berkawan dgn manusia2 pengkid , lglah sy malu .. Yelah , manusia hina , bile berkumpul rmai2 , byk mata memandg .. Lg lah terasa sy ni pelik .. So , bila sy berumur 15 , sy stop berkwn dgn sesiapa pn .. That time , sy terfikir kalau sy sendiri pelik dgn diri sendiri , apatah lg org lain ..

    Mak n abah sy , xdelah menghalang , xpulak menggalakkan sy jdk mcm ni .. Tp mcm mana pn ble umur dh menginjak , ad jugkla mereka berbunyi .. And that hurt me alot .. Sy terlalu sygkn mak abh sy , dn bila ayat " abah kecewa kau potong rmbot mcm tu " , sy btol2 kecewa .. Sy tak berkwn , xmerayau , xhisap dadah , xminum arak , bila bapak sy kata mcm tu , sy btol2 kecewa .. Sbb , he never said like that to my brother masa abg balik dr berjudi .. Heh , he never said he kecewa bila abg nk gadai kereta abah sbb xdpt baya hutang judi dia yg setakat 500 .. You know , dibandingkn dgn abg yg nk jual kereta abh sbb hutg judi , dgn sy yg cuma cukur sikit rmbot sy , abh lg kecewa dgn sy .. Waktu tu umur sy 19 , so sy pack baju , and sy terus keluar rumah ..

    That time was really hard .. Sy berjalan tanpa henti .. Sy takde kwn utk dihubungi .. I got nothing .. Duit pada sy waktu tu cuma ad RM 90 .. 2 hari sy melilau takde tujuan .. Sampaila sy junpa flyers ejen kerja di Singpore .. Dipendekkan cerita , sy terus menetap di sini ..

    Walau umur dah berganjak , sy msih lg sy .. xboleh nk diubah ..puas dah dahi ni besujud , mtk petunjuk Allah , masih xde jawapan .. Hinggalah 2thun lepas , sy berkenalan dgn seorg aktivis hak asasi .. Dia org 1st yg sy luahkn isi hati , curahkn semua benda yg sy simpn dn pendam .. Alhamdullilah , jalan terbuka luas
    .. Sy terus ambil suntikan hormon 3mgu sekali , buat penukaran nama and everything .. She collected money for me to perform my post op surgery ..

    I done .. Im much more happier now .. This 2 years of mine was the greatest .. I enjoyed every second of the time and I do make alot of friends too ..33 thun sy hdup dlm kesedihan , kesakitan , dn sy xpernah menyesal walau sesaat buat kputusan mcm ni ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. agama ?? Sy masih lg seorg Islam .. Biarlah apa org nk kata , sy masih lg salah seorg dr berjuta hamba2nya yg pelik .. Sy masih lg menghadap arah kiblat yg sama .. Sy masih lg membaca alquran yg sama .. Walaupun teman hdup sy sarankn utk sy convert ke agamanya supaya kami boleh berkawin , akal dn hati sy masih lg menghalang .. Semoga sy terus teguh dn diterima allah .. Doakan sy kwn ..

      Tujuan sy menulis , bukan utk dhamburkan hinaan , diberi nasihat .. bukan bongkak , tp percayalah sy dah terima lebih dr nasihat , lebih dr ayat .. Alquran dah sy tilik , berwirid , berzikir , semua sy dah lakukan ..

      Tujuan sy cuma satu .. Semua org bakal mempunyai zuriat .. Didiklah , sokonglah , jagalah hati anak .fikirlah yg terbaik , jgn diabaikan perasaan mereka .. Jgn biarkan kaki mereka melangkah ke tapak yg sy pijak sekarang

      Percayalah , perit dimaki hamun , dipandg hina org , tak sesakit disindir Ibu bapa sendiri .. Tak seteruk perasaan bila dah kecewakn ibu bapa kita ..

      And to all haters out there , you do hve a good intention but low of manners .. We don't need the bad word , all we need is time .. Nak teruskan juga memaki golongn pondan , pengkid , gay , lesbian ?? Teruskanlah .. Tp tolonglah sematkan dekat akal tu , we were born like this .. Siapa je nk hidup dlm celaan manusia / malaikat atau allah ?? Kamu nak ke hidup mcm tu ??

      And never ask a fool question .. " kenpa dah lahir2 perempuan , tbe2 nk jadik lelaki ?" , " apa perasaan jadik mcm ni " and so on ..

      Katakanlag kamu sekarang seorg lelaki , mencintai seorg perempuan , tba2 sy suruh kamu jdk wanita .. Paksa dn terus paksa .. Kamu suka ke ?? Suka ke klau sy paksa kamu jadik perempuan dn kalau kamu tknk , sy maki dan hina ??

      Thats all I got .. :) have a good day everyone .

      Padam
    2. Anonymous, saya tak layak untuk komen. Tapi saya akan respond melalui satu entry baru, inshaallah.

      Padam
  6. Suka dengan pesan kau part akhir entry nie,.
    Harap-harap aku dapat semat elok-elok pesanan kau dalam entry nie dalam otak aku ;)
    Teima kasih MGDA!
    ^_^

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...