Halaman


Sabtu, 8 Oktober 2011

Tegang

"Maaf, kenapa perlu bawa adik angkat awak, kan akak dah ada?"

Aku tak sangka, soalan ini menjadi pencetus kemarahan lelaki yang cuba aku letak kasih dan cinta. Dia mengamuk dan mengatakan aku cemburu buta. Tapi aku sekadar bertanya, kerana adik angkat dia yang seorang ini memang sering dia bawa kemana-mana. Dan agak aneh bila katanya dia mahu beli rumah berhampiran dengan rumah adik angkat nya. Lalu, sms nya yang buat aku amat terkejut apabila..

"Kalau kerana ini nanti kita bercerai pun aku tak kisah"

Lelaki apa yang dah memikirkan cerai dan alasannya saat belum berlansung perkahwinan. Lalu aku cuba mengingatkan dia.

"awak, ini namanya cinta, kerana sampai sanggup awak bercerai dengan saya kerana budak ni, itu namanya cinta"

Lalu balasnya..
"Sayang aku pada budak ni seperti adik, malah lebih lagi dari saudara kandung, sayang aku suci tiada tentang nafsu, bukan kami menyundal"

Bodoh, lelaki ni dah terperangkap dengan cinta sejenis dan sedang buta membezakan.

Lalu adegan tuduh menuduh pun mula kembali, aku yang rapat dengan housemate aku dikatakan berskandal, demiu tuhan aku tak pernah meletakkan perempuan ini dihadapan perkawinan yang akan berlansung, aku dah berhenti dari apa yang pernah berlaku. Kenapa tuduhan ini tiudak pernah lekang dari mulut lelaki yang akan aku kahwini ini?

Aku: Bolehkah awak berjanji yang awak akan lebih pentingkan saya atau dia, ya atau tidak?
dia: jangan libatkan budak tu dia tak berdosa lah, kau yang tak mahu tinggalkan cara hidup kau yang soangsang tu kan, kau yang tergilakan housemate kau kan, cakap ajalah, jangan nak sembunyi dan hipokrit, jangan ingat aku bodoh.

Tuhan, lelaki ini telah melukakan aku lebih dari semua kelukaan yang pernah aku tanggung. Daalam semua yang menuduh aku lesbian, aku sekadar diam, dan lelaki ini tetap menuduh aku, walau berkali aku nyatakan aku bukan lesbian kerana aku dah berkali jatuh hati dengan lelaki juga dan aku dah bertaubat dari apa yang pernah aku lakukan.

Lalu aku khabarkan pada ibu dan abah yang lelaki ini meng sms aku yang dia tak kisah kalau bercerai nanti kerana budak ini. Aku tahu ibu dan abah sedih. Kata ibu dia akan hubungi mak lelaki ini petang ini.


Kalau aku tak dapat call off this wedding, bila kami kahwin..aku akan tak ragu meminta fasakh.

1 ulasan:

  1. call it off. apa2 pun, awak mesti pentingkan diri awak dan kebahagian awak. jgn takut buat pendirian, if he doesn't respect you, he's not good enough for you.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...