Halaman


Sabtu, 8 Oktober 2011

Awak..

Awak, saya ingat awak akan mendidik diri untuk jauh dari naluri songsang ini, seperti saya yang belajar menyintai awak, walaupun amat sukar untuk saya telan. Awak, kalaulah awak tahu betapa bosannya hidup saya kerna saya sudah tidak lagi bermanja dengan kekasih2 perempuan saya, saya biarkan mereka kecewa kerana saya nak berkahwin dengan awak dan jadi isteri yang baik. Saya nak perkahwinan kita nanti adalah jihad saya demi tuhan, saya nak taat saya pada awak tanda taat saya pada tuhan. Saya tak kisah kalau awak tak mampu melunaskan nafkah batin, saya akan telan semua itu.

Tapi harini awak, awak dah lupa janji awak, awak dah lupa yang awak pernah kata nak temani saya seumur hidup dalam perjuangan saya, lukanya hati saya apabila awak sering berkata yang saya ni umpama lelaki, lebih layak jadi lelaki dari perempuan.

Awak, saya sedar saya tak selembut perempuan lain, yang juga bermekap 24 jam, yang manja dengan lelaki tanpa batasan, yang bersuara lembut pabila ditelefon. Saya bukan begitu, kerana fitrah saya sekadar berselipar kemana-mana, bertshirt bila tidak bekerja, dan sekadar ber jeans dengan selesa.  Tapi awak, saya menafikan kata orang yang saya adalah pengkid, yang saya adalah bucth, kerana saya tahu naluri saya, saya tahu tuhan marah kalau kita merubah kejadian. Kalau ikut nafsu dan hati, saya dah amik pil testorane, saya dah mengurat perempuan yang saya suka, saya dah abaikan mak bapak saya, tapi, saya tahu tuhan murka.

Awak, saya sedih bila awak kata saya umpama tak layak jadi perempuan. Awak, saya mampu punya zuriat kalau saya bersetubuh, saya perempuan yang menahan getirnya sakit bila waktu tu tiba setiap bulan. Awak, awak pandai bermain belati, menikam hati saya yang paling dalam. Seolah saya tak layak mempunyai faraj ini. Seolah dua  bionjolan didada ini perlu saya buang, kerana saya tak layak memilikinya.

Saya menutup aurat seboleh mungkin, kerana saya sedar saya perempuan, tapi perilaku saya, ini tetap diri saya, saya tak pandai menggedik macam perempuan lain. Saya tak pandai mekap dan shopping. Sama seperti saya terima awak yang tidak bersikap seperti lelaki-lelaki kasar yang telah melukai hati saya. Mereka yang melihat saya sebegai perempuan, kerana sifat kelekian mereka tahu membezakan.

Awak...saya tahu air mata saya tiada harganya pada awak.

Tuhan, kuatkan hati hamba mu ini. Berat dugaanmu, tapi aku tahu, kau ingin menjadi aku lebih tabah.

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...