Halaman


Rabu, 12 Oktober 2011

The only dream



Aku semalam, waktu bekerja tiba-tiba aku teringat, impian aku untuk mengembara back-pack sendirian. Itu cita-cita aku sekian lama.  Dan tak lama lagi aku akan ada cuti seminggu, lantas waktu jari-jari  sibuk mengira kertas dan meneliti stapler, fikiran ku mula merangka dan merancang, kemudian aku mencapai kertas dan mula meletakkkan perancangan.

Dua hari lepas aku suarakan impian tu pada teman serumah, dia tak begitu bersetuju, kerana aku nak lunaskan impian tu sendirian, katanya aku perlu teman. Bukan mudah nak mengembara bersama teman. Dan waktu tu aku membayangkan tarikh dua minggu sebelum majlis besar tu. Lagilah dia tak bersetuju.

Dan harini, perancangan semakin jelas, tidak mahu mengusutkan situasi yang dah terlalu kusut, aku pilih cuti yang akan dua minggu lagi.

11 destinasi, dan paling kurang aku nak capai 7 destinasi. Semua destinasi adalah bersebab.

Abah dengan selamba bagi keizinan, ibu marah-marah, meraung dan tangis juga menyambut idea aku. Abah faham.

Tuhan, aku tahu seorang perempuan tidak digalakkan bermusafir sendirian, tetapi..aku bukan sepenuhnya perempuan kan..

2 ulasan:

  1. you are a woman, dont let a man tell you other wise. what he knows abt being a woman?

    if you wanna go, just go. this is the 21st century and there's no reason why a woman cant travel on her own if that what she wants. go out and enjoy time on your own. you'll come back a better person.

    be safe. enjoy your trip.

    BalasPadam
  2. so kau khunsalah?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...