Halaman


Jumaat, 14 Februari 2014

antah berantah

Sehari dua ini, impak kehilangan insan yang dulunya paling dekat dengan aku iaitu ibu, mula aku rasakan. Hari-hari yang aku lalui, aku rasa macam kurang sesuatu, walaupun aku dan dia dilihat bahagia dan aku rasakan kebahagiaan itu. Aku kadangkala hairan pada diri aku, kenapa masih ada rasa termangu dan seolah ada rasa murung disetiap warna dan sisi hidup.

Kemudian, bila aku cuba selidiki balik, ada sesuatu yang memberi jawapan. Aku sebenarnya telah biasa menggenggam hidup aku sendiri, aku telah biasa mengatur hidup aku sendiri, aku telah biasa menjadi orang yang menjaga diri dan orang yang disekeliling.

Bila aku diminta menukar fungsi, aku sebenarnya hampir merasa hilang hidup.

Dan jujur, aku rindu dia.

2 ulasan:

  1. There's always a hole inside our heart when our mom left us.
    I've been there, and I know how it felt.
    Whatever it is, alhamdulillah Allah gantikan dengan seorang lelaki yang sangat caring~
    ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yep, betul narasi diana..thanks sebab hadir waktu pengkebumian tu

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...