Halaman


Ahad, 18 September 2011

Terimalah takdir


okay, aku memutuskan untuk menulis tentang kehidupan seharian aku, kadang-kadang, daripada menulis emosi yang kadangkala amat gelap.

Semalam kenduri, seorang sepupu bertanya keadaan aku dan persiapan aku untuk majlis. Seperti biasa, aku berkerut dahi dan mencebik, dia ketawa. Pesan dia pada aku. Jika aku dah berusaha, berdoa dan bertawakal, terimalah..mungkin lelaki itu memang Allah takdir sebagai jodoh aku. Kata-kata itu seolah ais yang masuk dalam hati aku, memadamkan api yang menyala dan membakar.

Sehari dua ni juga, aku mula sedar, kebanyakan rakan dah pun berumahtangga dan tiada masa lagi untuk bersama aku. Yea, aku kena kembali semula pada diri aku yang aku dah hampir hilang, makan diluar seorang, dan menonton wayang seorang, buat kawan baru kalau boleh, bukan tiada, aku yang tidak mudah menghampiri dan dihampiri. Dan kebanyakannya, jenis tak keluar malam, sedangkan aku yang bekerja hingga lewat petang, malam saja lah aku keluar menonton.

Aku menjadi bertambah menyindiri, bermaik game di mukabuku dan juga bermain game di PC.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...