Halaman


Ahad, 30 Januari 2011

Sukarnya..

Susahnya nak berhenti bermaksiat. Ya, jika ada sesiapa yang singgah disini membaca, ye aku telah melakukannya, antara dosa besar itu. Sukarnya, sukarnya. Sungguh aku tidak bangga. Tapi bila hat ini kosong, sukar benar kau nak pertahankan diri kau sendiri..

Bila dia pergi, aku akan berhenti,kuat kah aku? Tuhan, aku nak berhenti lakukan ini. Tahu, aku tahu andai aku minta kau yang hentikan, takdir mu amat gerun aku hadapinya. Namun, aku tak kuat, dengar saja suaranya, aku dah lemah, aku dah goyah, puas aku menepis didalam hati, namun bila pujukan dan rayuan itu berlaku, aku kalah juga. Aku kalah juga.

Dia takkan faham. Dan aku tidak mampu untuk memahamkan.

Benarlah mereka yang menegakkan suruhan tuhan walau dibenci manusia, akan diberi keredhaan tuhan, kerna tuhan tahu ianya bukan mudah, dan tuhan juga berkata, andai sesiapa mencari kegermbiraan manusia dengan kemurkaan tuhan..pergilah dia pada manusia itu. Tuhan..kasihani aku.

Harini, aku tengok filem "Khurafat", babak yang paling menyentuh aku, adalah babak Johan pulang kerumah dan dia melihat dia adalah jenazah yang akan dikebumikan. Tuhan, benar, aku tidak tahu bila aku akan pergi menemui Mu, tuhan.

3 ulasan:

  1. ya, sangat sukar. dan orang akan terus berkata "sabar..."

    BalasPadam
  2. Kerana bersabar itu sebenarnya amat susah.

    BalasPadam
  3. sampai bila benteng sabar tu akan terus kukuh, tapi kita tiada pilihan, kan

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...