Halaman


Ahad, 4 Disember 2016

Aku dan HIV

1 Disember adalah sambutan Hari Aids Sedunia. Setiap tahun ada sambutan. Sejak tahun 2012, aku mula berkecimpung dalam bidang ni.

Aku hiv negatif.

Tapi perjuangan menyebarkan kesedaran untuk menentang stigma tentang hiv,telah pun didalam diriku,sejak aku mula kenal seorang insan yang aku panggil Pakcik Pie.

Tahun ini, aku dan rakan-rakan melahirkan Pertubuhan Islah Movement. Masih bertatih. Masih baru bermula. Belum ada apa-apa. Inshaallah kami ada misi kami.

Ianya juga menaikkan usaha Jalan Pulang LGBT bersama. Tanpa sebarang paksaan. Jika mahu bersama, sepuluh jari ditadahkan.

Aku ingin melihat orang tidak lagi memandang jijik pada orang hiv. Aku mahu sahabat-sahabat ini dianggap sama seperti manusia lain.

Langkah kami kecil,sangat kecil. Tapi sekurang-kurangnya kami melakukan sesuatu.

Andai aku HIV positif,mahukah bersahabat dengan aku? Mahukah menyintai aku?

Jika ada keraguan disitu, membawa maksud,anda punya stigma yang salah terhadap HIV.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...