Halaman


Khamis, 18 Februari 2016

Teh hijau dan teh halia

Aku bukan pecinta teh, aku meminati mocha. Ya, aku penagih coklat yang tegar. Namun sejak aku mula menjaga makan, aku harus elakkan gula dalam apa bentuk pun, kecuali stevia, stevia bukan gula, dia pemanis.

Sebelum saya mati, saya nak kurus.

Itu tekad aku. Seumur hidup aku, aku adalah seorang yang obese. Tidak mudah. Banyak penyakit mudah datang. Dan sedikit demi sedikit aku mula merasainya, umur akan mencapai 40an, beberapa tahun lagi, dan aku perlu usaha sebelum umr itu, umur itu metabolisme akan rendah, dan peluang semakin tipis.

Jadi aku beralih pada minuman ini. Disamping pemakanan rendah carbs dan no sugar. Si dia menjadi tukan masak aku yang setia. Syukur.

Doakan aku kurus dan sihat ya kawan-kawan. Sejak september lepas hingga kini, aku sudah turun 15kg, dan kalau boleh aku mahu turun 30kg lagi. Jadi jalannya tidak mudah.

4 ulasan:

  1. Semoga sis cepat kurus..

    Doakan saya gemuk, susah na nak naikkan berat badan. Forever 38-40kg, sampai tak larat nak makan.

    BalasPadam
  2. Im tea addicted. Sebab bila minum teh, rasa tenang. One of my way to release the pain.And tea good for health. Keep drinking it Sis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya suka nescafe, mocha. tapi sangat suka bau kopi, tapi tak berapa boleh minum kopi

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...