Halaman


Khamis, 11 Jun 2015

gastrik dan sahur

Ada beberapa hari lagi aku perlu ganti puasa, sejak setahun dua ni macamnilah keadaan aku. Puncanya, aku mula kena gastrik. Sangat teruk, dan semuanya berakhir dengan aku perlu muntah, bila perut kosong lebih mengerikan, kerana sakitnya seolah tidak pergi-pergi.

Dulu aku gelak bila dengar orang tak puasa kerana gastrik, rupanya memang benar, sukar juga nak puasa andai gastrik dah mula wujud dalam diri.

Cubaan sahur dengan roti 3 keping dan kepingan keju. Minum milo satu mug besar. Gagal.

Semalam, aku cuba makan nasi dengan ayam goreng, dan kuah masak asam yang aku bungkus semalam. Harini setakat jam 1.33 petang masih ok.

Aku tengok politik makin parah Malaysia ni.

8 ulasan:

  1. maybe u should start ubat gastric untuk bulan puasa ni.. ranitidine or ppi.
    maybe can visit dr?
    :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah sehari dua ni saya ok, memang kena makan nasi atau oat, tak boleh yang lain rupanya, pastu masa berbuka kena makan kurma dulu.

      ya, doktor saya tahun lepas ada bagitahu saya, sekiranya saya kena gastrik bulan puasa je mungkin tak mengapa, tapi kalau hari biasa, dah boleh ke hospital. which saya takuut, haha.

      tapi inshaalah tengok keadaan kalini macamna.

      Padam
  2. Baca semua post awak buat sy seperti kenal awk sgt2 :) Anyway , sy support awk dr dunia maya ini wlaupun sy bukan one of PLU . Keep writing MGDA . Tulisan awk sering bg inspirasi dn kdg2 bg jawapan pd persoalan2 sy ttg kehidupan .

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih, moga ada manfaat, semua ni hanya penulisan dari akal saya yang terbatas

      Padam
  3. InsyaAllah.. Semoga Allah mempermudahkan kau menjalani ibadah puasa nanti.. Aminnn..
    Jangan lupa minta doa..
    InsyaAllah boleh.. 😉

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul damiey, bila aku rasa risau tu, memang kena banyyakkan doa, supaya hati tenang dan perut pun macam mengikut arahan supaya bertenang. hehe.thanks :)

      Padam
  4. insyaallah, u can do it.. smoga dipermudahkan urusan utk achik brpuasa.. chaiyok, chaiyok..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...