Halaman


Ahad, 3 Mei 2015

Pusat Komuniti Positive Warriors

Aku baru balik dari Temerloh.

Ada apa di Temerloh?

5 tahun yang lepas aku mungkin tak tertarik lansung tentang Temerloh. Tapi sejak setahun dua ni dah selalu juga aku dan rakan-rakan berkunjung ke Temerloh. Di Temerloh, ada sebuah keluarga yang sangat besar pengorbanan mereka kepada masyarakat demi untuk memperjuangkan nasib komuniti yang terlibat dengan HIV.

Dan kali ini, aku datang pula dengan teman hidup aku, dia pun dah mula akrab dengan keluarga ini. Kami semua kagum dengan usaha keluarga ini membangunkan Pusat Komuniti Positive Warriors. Untuk pengetahuan semua, Disember lepas kawasan ini ditenggelami air, rumah dan tingkat satu bangunan ini tenggelam.

Video pembinaan dan peristiwa banjir.

Banjir Disember 2014


Sebaik sahaja kereta kami memarkir ke kawasan Pusat Komuniti Positive Warriors #pkpw kami tercengang melihat keadaan rumah dan bangunan seolah-olah tidak disentuh banjir. Walaupun sepanjang jalan dari selatan ke Temerloh tadi memang kelihatan rumah-rumah yang masih mempunyai kesan-kesan banjir. Terus kami meninjau bangunan dan bilik-bilik dibahagian bawah dewan. hati aku rasa macam, keluarga ni entah bela jin agaknya, dalam tempoh beberapa bulan hidup dan keadaan kawasan ini seolah tidak pernah dilanda banjir! Tak dapat aku bayangkan mereka sekeluarga membersihkan dan mengemaskan kawasan ini kembali.




Aku disana juga bermakna menghadiri Training Pemantapan organisasi, banyak menimba ilmu dari En. Zamzuri Abdul Malik yang banyak pengalaman didalam bidang training, beliau kini berkhidmat di YADIM, sebelum ini di MAC.



Keluarga pakcik pie yang sangat-sangat menghormati tetamu, membuatkan kami sangat-sangat rasa dihargai dan terhutang budi. Aku juga berpeluang mengenali rakan-rakan lain dengan lebih dekat. Dah rasa macam keluarga, tanpa mengira siapa pun mereka.

Inshaallah Pusat Komuniti Positive Warriors ini akan dijadikan tempat untuk pihak Positive Warriors menjalakan bengkel-bengkel untuk memberi pengetahuan dan perkongsian-perkongsian eksklusif yang melibatkan isu-isu HIV.

Gambar dan Video dari FB Pertubuhan Positive Warriors Malaysia dan FB En Zamzuri Abdul Malik.

#pkpw #positivewarriors #temerloh #tamansyurga 

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...