Halaman


Isnin, 5 Mei 2014

Cinta kerana cinta

Nope, aku tak berhenti menulis, aku masih disini dan menulis adalah antara kebahagiaan aku. :)

Kadangkala aku segan untuk memberitahu, bahawa aku telah berkahwin. Ada rakan yang membuang aku, kerana bagi mereka, PLU yang berkahwin adalah fakes, dan ada juga yang memang semata-mata tidak gemar akan perkahwinan, sanggup membuang persahabatan.

Adakah dengan berkahwin akan menjadikan anda straight? Normal? Haha. Mengubah naluri bukan kerja manusia, itu kerja tuhan.  Anda tak perlu berkahwin untuk tidak terus berzina dan bercinta dengan cinta yang tidak akan halal. Semua itu tetap boleh anda lakukan bila-bila tanpa ingatan akan takut pada hukum Allah.

"If a God cannot avoid you from this, you think a husband can?"

Kata-kata dia yang pernah amat menyintai aku ini, amat tepat.

Lalu aku tetap dengan perjuangan aku, bezanya, aku kini disamping seorang lelaki yang sangat memahami aku.Syukur atas kurniaan itu. Dan dia tidaklah sempurna, namun sempurna untuk aku. Begitu juga aku yang tidak pernah akan menjadi wanita yang sempurna.

Hari-hari aku, aku mula kenali penanda kesuburan yang sering mengecewakan dan juga penanda kehamilan yang sekadar memberi kepastian berat badanku naik kerana pemakanan, bukan seperti apa yang menjadi harapan. Tidak dapat ditolak, aku mungkin menghadapi masalah kesuburan mungkin kerana aku adalah aku atau mungkin juga sebab-sebab yang biasa.  Ah, namun hidup ini terlalu banyak nikmat yang hendak di syukurkan selain beberapa harapan yang masih belum direzkikan.

Jodoh, masa, dan segalanya adalah rezki. Sering kita lupa, kita adalah hamba yang dipunyai. Setiap apa yang diberikan adalah rezki.

Beberapa rakan yang meluahkan kerisauan tentang terpaksa berkahwin dan sebagainya. Bagi aku, kita hanya perlu berusaha, disamping tawakal. Allah takkan menguji andai kita tidak mampu. Namun amat sedih andai kita kecewa dan sedih berlama-lamaan. Seorang rakan ku, yang sangat kuat semangatnya dulu, yang kukagumi sifat tegasnya, kini sedang menghadapi eating disoder dan menanti untuk berjumpa dcengan pakar jiwa, akibat cinta.

"I pray you will find someone that will make you stay"

Itu kata-kata seorang yang juga pernah musnah kerana cinta, mengejar aku dan mengancam mahu berdiri didepan keretaku, meminta aku melanggarnya, yang kini juga sedang dalam perjuangan membenarkan keinginannya yang tidak pernah halal dimata tuhan.

Akui akui, cinta yang hampir buat aku musnah ialah cinta seorang gadis genit, beragama Kristian. Cukuplah.Sampai bila hendak musnah? Pernahkah kita terfikir yang Islam sampai pada kita dengan darah dan airmata seorang lelaki bernama Muhammad? Yang hanya dia juga yang mampu memberi syafaat di padang mahsyar kelah. Ye, mati itu pasti, akhirat itu benar, sayang.

Bangun kawan, kita hidup bukan kerana cinta. Kita hidup untuk mengangkat kalimah Allah. Moga sahabat-sahabatku yang tersilap langkah akan diberi hidayah, dan begitu juga aku, kau dan dia, moga sentiasa didalam hidayah Allah.

Note: Salam, nak ajak untuk program Getting Near You 2 (GNY2), tarikh 30 may-1 jun. Program bersama group Jalan Pulang PLU dan Yayasan Ihtimam. Pengisian adalah sharing bersama tentang bagaima untuk bermula kejalan kerohanian/jalan pulang. Sharing asas-asas fardhu ain. Dan juga rekreasi seperti flying fox, jungle trekking dan titi jambatan gantung.
Sila confirm secepat mungkin. Tiada bayaran dikenakan. Penginapan,pengangkutan dan makanan disediakan. Pakaian bebas, asalkan sopan. Tidak wajib memakai tudung. Kecuali slot solat. Email saya malaikatgelapdarkangel@gmail.com -MG

4 ulasan:

  1. ini aku :)
    aku tahu kau tahu siapa aku.
    aku berhenti menulis kejap.
    exam mendatang ni. doakan ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. selalu aku doakan, sahabat. moga cemerlang!

      Padam
  2. Teringin mau join GNY tapi belum bkesempatan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...