Halaman


Selasa, 17 Jun 2014

Tiada daya upaya.

Disana sini, aku melihat satu kebangkitan, kebangkitan yang batil dan juga kebenaran, namun tak kan berpadu yang kedua-dua ini. Isu transgender berada dimana-mana sahaja. Sedangkan didalam fiqh Islam dah pun menerangkan dengan jelas, garisan antara dua jantina dan juga hak kepada khunsa. Kenapa ramai yang mahu menjadi khunsa sedangkan khunsa yang sebenar kalau boleh mahukan apa yang anda mahu. Ya, jujur aku tidak pernah bertemu dengan insan khunsa yang sebenar, yang ada banyak kepada pembohongan yang membawa pembohongan yang lain. Namun terpulang, hidayah ada dimana-mana.

Islam meletakkan hak buat setiap hamba Allah dan Allah maha sempurna. benarlah kata ustaz Pahrol, ramai yang tahu dia hamba, tapi tak ramai yang menyedari dia hamba.

Benar juga hidup ini penuh dengan sabar. Dan Allah bersama dengan orang-orang yang sabar. Wahai aku, kau sedar tak bahawa Allah itu tuhanmu dan kau telah berjanji sejak di alam roh, dialah tuhan yang wajib disembah? Dan beruntungnya kau, lahir didalam keluarga Islam.

Antara beberapa kategori sabar, adalah sabar dalam mematuhi larangan Allah.

 LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH (TIDAK ADA DAYA DAN UPAYA KECUALI DENGAN PERTOLONGAN ALLAH)

Ujian itu datang dan sentiasa hadir. Dan benar,bila hubungan dengan manusia mempunyai masalah,sila semak hubungan dengan Allah. Ah, MG, kau cakap macam orang pandai agama pula. Maaf, tujuan hidup aku memang untuk mengangkat kalimah Allah, walaupun aku tidak akan pernah sempurna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...