Halaman


Selasa, 9 Ogos 2011

Kerana..



Aku nak cuba fasa kehidupan ini. Walaupun kadangkala aku menyalahkan keluargaku kerana seolah terus mendesak aku melansungkan perkahwinan, dan segala prasangka buruk aku pada dia kadangkala tidak bertepi, tapi aku sedar, matlamat aku sebenarnya kerana aku nak berada ditahap seterusnya, dan kalau boleh aku nak jadi seorang isteri yang baik.

Kalau selama ini aku dah puas berkongsi katil dengan perempuan, sudah puas membuatkan sarapan untuyk mereka, pergi dan ambil balik dari kuliah, makan bersama..aku nak usaha untuk sesuatu yang halal. Halal untuk aku sentuh kulitnya, dapat pahala apabila menyediakan makan untuknya, dan dapat rahmat tuhan apabila aku bersabar dengannya.

Mungkin ada yang bertanya kenapa dia, kenapa bukan lelaki lain yang 100% straight. Kawan, bukan aku tak pernah mencuba, bercinta dengan lelaki lain, tetapi akhirnya lelaki ini yang melamar. Dan kalau kami berkahwin, mungkin inilah jodoh dan inilah takdir.

Tak layakkah dia untuk punya teman hidup seorang wanita? Dan amat baguskah aku dengan segala noda-noda hitam aku?

Setiap manusia ada takdirnya, dan mungkin ini takdir aku, bukan aku tak usaha..sudah..berdoa pun sudah...cuma istikharah yang belum.

Ye, aku tahu blog ni sahih menangis bila aku menampalkan lagu siti nurhaliza, tapi lagu ni sepanjang aku memandu ke kerja semalam, terdetik dihati aku,lagu ni bagai menepati fikiran aku.

Kadangkala cinta bukan milik kita. Tapi kalau aku lakukan ini, moga ia kerana tuhan.Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...