Halaman


Isnin, 3 September 2012

Kalau aku mati sendirian.

Sehari dua ni aku tidak begitu sihat, dan aku memilih untuk duduk dirumahku. Ada beberapa kebimbangan yang aku fikirkan.

Satu-satuny ketakutan ialah, andai aku mati tanpa tida siapa yang tahu. Rumah aku memang aku sentiasa bertutup, jarang pun kubuka pintu depan tu. Dan sentiasa berkunci grill dan pagar. Dulu ada kusimpan kunci spare dirumah Ma, tapi lepas divorce haritu, dah kutukar kunci pagar. Setelah masuk hari keempat dirumahku, baru Ma telefon kenapa aku tak menjenguk. Aku ni bila duduk seorang, mulalah leka main game dan online. Ma dan Pa pun tak kutanya berita. Hishh.

Bagaimana kalau aku jatuh tangga dan mati ditempat kejadian, telefon pula dibilik atas. Ma mungkin akan telefon 4 hari kemudian. Hari ke 5, mungkin baru Ma akan jenguk. Ma tak dapat buka pintu grill, Ma akan panggil-panggil, ooh..rumah aku tiada loceng pintu ya. Telefon-telefon. Tanya jiran.

Dua jam kemudian, baru Ma akan minta orang pecahkan mangga pagar, lepas tu kunci grill, waa kunci grill tu susah juga. Komdian, pecahkan pintu rumah. Tengok mayat aku dah membusuk ditangga. Entahkan pakai apa aku waktu tu, bernasib baiklah kalau aku pakai baju lengkap. Aduh, pasti Ma malu.


Ah, aib. Kalau aku saja tak apa, ini Ma.

Okay, ni motivasi untuk aku berpakaian lengkap dirumah, kurang-kurang kalau orang jumpa aku mati, taklah aib.

Sejujurnya, aku dah tak peduli tentang apa yang berlaku waktu itu, aku pasti sedang sibuk dengan Mungkar Nangkir.

Tapi bagaimana kalau tidak mati. Sebaliknya aku jatuh, atau kena rompak, orang potong tangan? Hmmm. Seksa juga, panjat tangga, telefon Deanna, Deanna dah tiada kunci pendua pula. Ah, telefon Ma juga jawabnya.

Memang aku layaklah kena marah dengan Ma sebab tak telefon tadi. Ish...

3 ulasan:

  1. haha kiutnya pikir, xpa insyallah Allah ni dia bantu hamba2nya.. letak saja harapan pada Allah.

    BalasPadam
  2. Mari aminkan doa " Allahummahtimlana bihusnil khaatimah" ya Allah matikan ksmi dlm keadaan sebaik2 prngakhiran.
    Tiada siapa yg tahu pngakhiran mereka sekalipun punya ank berderet dan harta mnimbun

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...