Halaman


Ahad, 26 September 2010

Ada aku kisah kau melayu?

Aku paling sensitif bab perkauman, tak tahu kenapa. Aku rasa nak lempang je kalau orang yang bercakap mula menggunakan sentimen ini. Dan bangga dengan kaum dan keturunan adalah salah satu penyakit masyarakat kita. Peduli apa kau bangsa banjar atau syeikh syarifah. Kau kentut bukan keluar bunga pun.

Dekat akhirat nanti tuhan tak tanya kau bangsa apa la, nak masuk pagar neraka dengan syurga tu agama yang pakai, tuhan apa yang kau sembah yang akan ditanya. Jadi kalau aku dilahirkan sebagai apa pun didunia ini. Malah kau boleh bising ke kalau kau dilahirkan sebagai anak luar nikah pun? Dan orang-orang yang mencaci anak luar nikah, kalian tunggulah dan jagalah keturunan kalian. Aku selalu percaya, apa yang kau buat mesti dapat balasan, harini kau caci anak luar nikah, esok lusa ..kau faham-fahamlah..tak dari kau akan dari keturunan kau pula. Kutuklah kelakuan zina itu, tapi bukan anak hasil zina itu, malah penzina itupun tidak wajar kalian kutuk, sebab kalau kalian diletakkan disituasi mereka, belum tentu kalian juga tidak berzina. Orang yang berdosa bila bertaubat, taubat mereka tu mampu mengalihkan sebuah gunung!

Aihhh..lari tajuk pulak. Ni dah entry aku ke berapa tah pasal zina. Selagi saraf ni masih berfungsi, adalah ingatan tu.

Dah, peduli apa kau melayu, hari-hari kau buat dosa gak, yang penting tu, kau mati nanti kau boleh ucap kalimah tak.

2 ulasan:

  1. tapi kutuk benda yang takleh ubah amat sesia. rasanyalah. Kalau kutuk orang india sebab mereka berkulit gelap amat tak wajar, tapi kalau kutuk orang melayu lembab tu wajar.lol

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...